Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.
Federația Asociațiilor De Proprietari Florești

Federația Asociațiilor De Prorpietari Florești

conditions, period, contractual terms and conditions

Termeni și Condiții
GDPR/Cookies

CAP.I. Termeni şi condiţii

 

  1. DEFINIȚII ŞI TERMENI
    a) Federatia Asociatiilor de Proprietari Floresti F.A.P.F cu sediul în județul Cluj, comuna sat Floresti, str Porii, nr. 134j, ap 3, cui 42762991, înregistrată prin încheierea civilă definitivă nr.102/CC/2020,
    și
    b) Asociația Condominiilor Din Florești, cu sediul în România, Jud Cluj, comuna sat  Florești, str. Urușagului nr 107 C,  ap.11, înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr.2556./CC/2020, cod fiscal nr. 42539060 din 26.05.2020
    și
    c) Asociația Uniti Salvam Florestiul cu sediul social în România, județul Cluj, comuna sat Florești, str. Urușagului, nr.107 C, ap11, înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr. 2571/CC/2020, cod fiscal nr.42539095 din 26.05.2020

            și 

            d) SC FAPF Management & Service SRL, cu sediul în com. sat Florești, str.Urușagului, Nr.107C ,Ap.11, Jud. Cluj, identificată cu certificat de înregistrare, J12/4183/2020, CUI: 43459270. 

Vânzător– Organizații neguvernamentale -FAPF/ACF/AUSF si SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL
Cumpărător/Client/ Membru- FAPF/ACF/AUSF – persoana fizică / persoana juridică sau orice entitate juridică /membru a FAPF/ACF/AUSF, conform statutului, care efectuează o Comandă sau aplică la serviciile acestora.

Site – domeniul www.fapf.ro și subdomeniile acestuia.

Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare între Vânzător şi Cumpărător sau membru, prin care Cumpărătorul sau Membrul, transmite Vânzătorului/ organizațiilor neguvernamentale, prin intermediul Site-ului
intenția sa de a achiziționa Bunuri şi Servicii de pe Site.

Bunuri şi Servicii – orice produs sau serviciu, inclusiv documentele şi serviciile
menţionate în Comanda, care urmează a fi furnizate de către Vânzător, Cumpărătorului sau Membrului ca urmare a Contractului încheiat.
Campanie – acțiunea de a expune în scop comercial sau umanitar, un număr finit de Bunuri şi/sau
Servicii având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioada limitata de timp stabilita
de către Vânzător.
Contract – reprezintă contractul la distanta încheiat între Vânzător şi Cumpărător, fără
prezența fizică simultana a Vânzătorului/ sau ONG-urilor şi a Cumpărătorului/ Membrilor.
Conținut
a) toate informațiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate
prin utilizarea unui echipament electronic;
b) conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorilor/Membrilor de către Vânzător/ONG, prin mijloace
electronice şi/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
c) orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al
Vânzătorului, Cumpărătorului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu
de către acesta;
d) informații legate de Bunurile şi/sau Serviciile şi/sau tarifele practicate de
Vânzător într-o anumită perioada;
e) date referitoare la Vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.
Review – o evaluare scrisă de către deținătorul sau beneficiarul unui produs sau
serviciu, evaluare redactata pe baza experienței personale şi capacității acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune dacă produsul sau serviciul respecta sau nu specificaţiile menţionate de către producător. Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfacţie a unui Utilizator/Client/Cumpărător/ Membru, fata de un produs. Rating-ul se exprima sub forma de stele, fiecare produs putând primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfacție va fi asociat întotdeauna review-ului scris de Utilizator/Client/Cumpărătorasupra unui produs sau serviciu.
Comentariu – apreciere sau observaţie cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu.
Întrebare – formula de adresare către alţi Utilizatori/Clienţi/Cumpărători, cu scopul de a obţine informaţii despre produsele sau serviciile din pagina respectivă.
Răspuns – informaţie scrisă care este transmisă Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului
care a adresat o Întrebare în Site, în pagina unui anumit produs. Răspunsul reprezintă o explicaţie oferită de un Utilizator/Client/Cumpărător unui alt
Utilizator/Client/Cumpărător în cadrul unei discuţii.

Document – prezentele Termene şi Condiţii.

Newsletter – mijloc de informare periodic, exclusiv electronic, respectiv poșta
electronică (e-mail, SMS) asupra Bunurilor şi Serviciilor şi/sau a promoţiilor
desfăşurate de Vânzător, într-o anumită perioada, fără niciun angajament din partea
Vânzătorului cu referire la informaţiile conţinute de acesta.
Tranzacţie – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun
şi/sau Serviciu de către FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL
, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
Specificaţii – toate specificaţiile şi/sau descrierile Bunurilor şi Serviciilor aşa cum sunt precizate în descrierea acestora.

 

  1. 2. DOCUMENTE CONTRACTUALE
    1 Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vânzătorul îşi derulează operaţiunile
    comerciale.
    2.2. Notificarea primită de către Cumpărător, după efectuarea Comenzii are rol de
    informare şi nu reprezintă acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
    2.3. Pentru motive justificate, Vânzătorul îşi rezerva dreptul de a modifica cantitatea
    Bunurilor şi/sau Serviciilor din Comandă. Dacă modifică cantitatea de Bunuri şi/sau
    Servicii din Comandă va anunţa Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul de
    telefon puse la dispoziţia Vânzătorului la efectuarea Comenzii şi va returna suma
    achitată.
    2.4. Contractul se considera încheiat între Vânzător şi Cumpărător în momentul primirii
    de către Cumpărător de la Vânzător, prin intermediul poştei electronice şi/sau SMS a
    notificării de expediere a Comenzii.
    2.5. Pentru Comenzile ce urmează a fi livrate la sediul FAPF/ACF/AUSF, preturile şi rezervările Bunurilor şi/sau Serviciilor sunt valabile 72 (șaptezeci și doi) de ore de la înregistrarea Comenzii de către Cumpărător.
    2.6. Documentul şi informaţiile puse la dispoziţie de către Vânzător pe Site vor sta la
    baza Contractului, în completarea acestuia fiind certificatul de garanţie emis de către
    Vânzător sau un furnizor al acestuia pentru Bunurile achiziţionate.

 

3.POLITICA DE VÂNZARE ONLINE
3.1. Accesul în vederea efectuării unei Comenzii îi este permis oricărui
Client/Cumpărător.
Pentru motive justificate FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL îşi rezerva dreptul de a restricţiona accesul
Clientului/Cumpărătorului în vederea efectuării unei Comenzi şi/sau la unele din
modalităţile de plata acceptate, în cazul în care consideră că în baza conduitei sau a
activităţii Clientului/Cumpărătorului pe Site, acţiunile acestuia ar putea prejudicia în
vreun fel FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL. În oricare dintre aceste cazuri, Clientul/Cumpărătorul se poate adresa
FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor
sus menționate.
3.2. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacţiunea directă cu acesta sau
prin adresele menţionate la secţiunea “contact” din Site. Vânzătorul are libertatea de a
gestiona informaţiile primite fără a fi nevoit sa aducă justificări pentru aceasta.
3.3 În cazul unui volum de trafic neobişnuit de mare provenit din partea unei reţele de
internet, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, îşi rezerva dreptul de a cere Clienţilor/Cumpărătorilor introducerea manuala a codurilor de validare de tip captcha, în vedere protejării informaţiei din cadrul Site-ului.
3.4. FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, poate publica pe Site informaţii despre Bunuri şi/sau Servicii şi/sau promoţii
practicate de către acesta sau de către oricare alt terţ cu care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioadă de timp şi în limita stocului disponibil.
3.5. Toate tarifele aferente Bunurilor şi/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate
în lei sau euro şi includ T.V.A.
3.6. În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru
niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la
comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în
cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de Leu. Responsabilitatea pentru
aceasta acţiune o poarta numai Cumpărătorul.
3.7 Toate informaţiile folosite pentru descrierea Bunurilor şi/sau a Serviciilor
disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia etc.) nu reprezintă
o obligaţie contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu
de prezentare.
3.8. După 14 (paisprezece) zile de la achiziţionarea unui Bun sau Serviciu,
Cumpărătorului i se va solicita scrierea unui Review legat de Bunul sau Serviciul
achiziţionat. Solicitarea va fi transmisă către adresa de email înscrisă de Cumpărător în Cont. În acest fel, Cumpărătorul contribuie la informarea altor posibili Utilizatori/
Clienţi/ Cumpărători de pe Site şi se implica activ în dezvoltarea de noi Servicii şi în
detalierea cât mai completă a caracteristicilor Bunurilor.

  1. CESIONAREA ŞI SUBCONTRACTAREA
    Vânzătorul poate cesiona şi/sau subcontracta o terţa parte pentru Servicii ce ţin de
    onorarea Comenzii, cu informarea Cumpărătorului, nefiind necesar acordul acestuia.
    Vânzătorul va fi întotdeauna responsabil faţă de Cumpărător pentru toate obligaţiile
    contractuale.

 

  1. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ ŞI INDUSTRIALĂ
    5.1. Conţinutul, astfel cum este definit în preambul, incluzând dar nelimitându-se la
    logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice,
    text şi/sau conţinut multimedia prezentate pe Site, sunt proprietatea exclusiva a FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obţinute în acest sens în mod direct sau indirect (prin licenţe de utilizare şi/sau publicare).
    5.2. Clientului/Cumpărătorului nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea,
    transferul către terţe părţi, modificarea şi/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la,
    expunerea, includerea oricărui Conţinut în orice alt context decât cel original intenţionat
    de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, includerea oricărui Conţinut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifica dreptul de autor al FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL asupra Conţinutului precum şi participarea la transferul, vânzarea, distribuţia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afişarea Conţinutului, decât cu acordul scris expres al FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL.
    5.3. Orice Conţinut la care Clientul/Cumpărătorul are şi/sau obţine acces prin orice
    mijloc, se afla sub incidenta Documentului, în cazul în care Conţinutul nu este însoţit de
    un acord de utilizare specific şi valid încheiat între FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi acesta, şi fără nicio garanţie implicit sau expres formulată din partea FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL cu referire la acel Conţinut.
    5.4. Clientul/Cumpărătorul poate copia, transfera şi/sau utiliza Conţinut numai în
    scopuri personale sau non-comerciale, numai în cazul în care acestea nu intra în conflict
    cu prevederile Documentului.
    5.5. În cazul în care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, conferă Clientului/Cumpărătorului dreptul de a utiliza sub forma descrisă într-un acord de utilizare distinct, un anumit conţinut, la care Clientul/Cumpărătorul are sau obţine acces în urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor conţinuturi definite în acord, numai pe perioada existenței acestuia sau acestor conţinuturi pe site sau a perioadei definite în acord, conform condiţiilor definite, în cazul în care acestea există şi nu reprezintă un angajament contractual din partea FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL pentru respectivul Client/Cumpărător sau
    oricare alt terţ care are/obţine acces la acest conţinut transferat, prin orice mijloc şi care
    ar putea fi sau este prejudiciat în orice mod de pe urma acestui conţinut, în timpul sau
    după expirarea acordului de utilizare.
    5.6. Niciun Conţinut transmis către Client sau Cumpărător, prin orice mijloc de
    comunicare (electronic, telefonic, etc.) sau dobândit de acesta prin accesare, vizitare
    şi/sau vizualizare nu constituie o obligaţie contractuala din partea FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi/sau al angajatului/prepusului FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, care a mijlocit transferul de Conţinut, în cazul în care aceasta exista, fata de respectivul conţinut.
    5.7. Este interzisă orice utilizare a Conţinutului în alte scopuri decât cele permise expres
    prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care îl însoţeşte, în cazul în care
    acesta exista.
  2. COMANDA
    6.1. Clientul/Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe Site, finalizarea Comenzii
    efectuându-se cu plata prin una dintre modalităţile indicate expres. Un Bun şi/sau un
    Serviciu este disponibil pentru achiziţie în măsura în care exista stoc disponibil pentru
    acesta.
    6.2. Prin finalizarea Comenzii Cumpărătorul consimte ca toate datele furnizate de
    acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete şi adevărate la data
    plasării Comenzii.
    6.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte ca Vânzătorul poate sa îl
    contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vânzător, în orice situaţie în care este
    necesara contactarea Cumpărătorului.
    6.4. Vânzătorul poate anula Comanda efectuata de către Cumpărător, în urma unei
    notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligaţie ulterioară a vreunei
    părţi faţă de cealaltă sau fără ca vreo parte sa poată să pretindă celeilalte daune-interese
    în următoarele cazuri:
    6.4.1. neacceptarea de către banca emitenta a cardului Cumpărătorului, a tranzacţiei, în
    cazul plăţii online;
    6.4.2. invalidarea tranzacţiei de către procesatorul de carduri agreat de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, în cazul plătii online;
    6.4.3. datele furnizate de către Client/Cumpărător, pe Site sunt incomplete şi/sau
    incorecte;
    6.5. Cumpărătorul, persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii,
    aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind
    protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, are
    dreptul sa se retragă din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un
    Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv şi fără a
    suporta alte costuri decât cele de livrare.
    Astfel, potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un
    Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
    a) ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în
    care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi
    livrate separat
    b) ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei
    piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese,
    6.6. În cazul în care Cumpărătorul decide sa se retragă din Contract, acesta va putea
    completa online formularul de retur ce se regăseşte la adresa https://www.fapf.ro
    6.7. În cazul în care Clientul/Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul
    termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze şi eventualele cadouri
    care au însoţit produsul respectiv. În cazul în care Comanda este achitata, Vânzătorul va
    rambursa suma în maximum 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de
    către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată
    după cum urmează:
    6.7.1. pentru Comenzile achitate cu card online – prin restituire în contul din care a fost
    efectuata plata;
    6.7.2. pentru Comenzile achitate cu Op/ramburs/iTransfer/ Card bancar – prin virament
    bancar;
    6.8. Vânzătorul va amâna rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vândute sau
    până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care
    nu s-a oferit sa recupereze el însuşi Bunurile (se va lua data cea mai recentă).
    6.9. În cazul în care un Bun şi/sau Serviciu comandat de către Cumpărător, nu poate fi
    livrat de către Vânzător, acesta din urma va informa Clientul/Cumpărătorul asupra
    acestui fapt şi va returna în contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului şi/sau
    Serviciului, în termen de maximum 7 (şapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la
    cunoştinţa acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul şi-a exprimat în mod expres
    intenţia de reziliere a Contractului.
    6.10. Disponibilitatea unui Bun va fi afişată în Site după cum urmează:
    6.10.1. “în stoc” – avem mai mult de 3 bucăţi în stocul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL
    6.10.2. “stoc limitat” – avem mai puţin de 3 bucăţi în stocul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL
    6.10.3. “în stoc furnizor” – Bunul nu este disponibil în stocul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL. Dacă înregistrezi o
    Comanda pentru un Bun care are în dreptul lui “în stoc furnizor”, unul dintre
    consultanţii noştri de vânzări te va contacta în cel mai scurt timp ca sa îţi comunice
    disponibilitatea Bunului.
    6.10.4. “la comandă” – Bunul nu este disponibil în stocul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi pentru moment nu
    avem informaţii despre disponibilitatea acestuia în stocul furnizorului. Dar, dacă
    înregistrezi o Comanda pentru un Bun care are în dreptul lui “la comanda”, unul dintre
    consultanţii noştri de vânzări va verifica disponibilitatea produsului în stocul
    furnizorului şi te va contacta ca sa îţi comunice disponibilitatea Bunului.
    6.10.5. “precomandă” – Bunul nu este disponibil în stocul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi nici în stocul
    furnizorului. Dar, dacă înregistrezi o comanda pentru un Bun care are în dreptul lui
    “precomandă”, unul dintre consultanţii noştri de vânzări va verifica termenul de
    aprovizionare al furnizorului şi te va contacta ca sa îţi comunice disponibilitatea
    Bunului.
    6.10.6. “stoc epuizat” – Bunul nu mai este disponibil în stocul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL
    6.10.7. “momentan indisponibil” – momentan nu putem procura Bunul pentru ca nu se
    găseşte în stocul furnizorului.

 

  1. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURĂ DREPTUL DE
    RETRAGERE
    7.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
    7.1.2. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor;
    7.1.3. furnizarea de Bunuri şi/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe
    piaţa financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul
    perioadei de retragere;
    7.1.4. furnizarea de ziare, periodice, reviste şi cărţi, cu excepţia contractelor de
    abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
    7.1.5. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă
    prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului şi după ce acesta a
    confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere;
    7.1.6. contractele de locaţiune.

 

8.CONFIDENŢIALITATE
8.1. FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL va păstra confidenţialitatea informaţiilor de orice natura pe care le furnizaţi.
Dezvăluirea informaţiilor furnizate se va putea face doar în condiţiile menţionate în
prezentul Document.
8.2. Nicio declaraţie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de
dezvăluire către terţe părţi nu va fi făcută de Cumpărător/Client cu privire la
Comanda/Contract fără consimțământul prealabil scris al Vânzătorului.
8.3. Prin transmiterea de informaţii sau materiale prin intermediul acestui site, oferiţi
Vânzătorului acces nerestricţionat şi irevocabil la acestea, dreptul de a utiliza,
reproduce, afişa, modifica, transmite şi distribui aceste materiale sau informaţii. Sunteţi,
de asemenea, de acord ca Vânzătorul sa poată utiliza liber, în interes propriu, aceste
informaţii, idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care ni le-aţi trimis prin
intermediul Site-ului. FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, nu va constitui subiect de obligaţii referitoare la confidenţialitatea informaţiilor trimise, dacă legislaţia în vigoare nu prevede alte specificări în acest sens.
8.4. Prin înscrierea în baza de date a FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, Clientul/Cumpărătorul îşi oferă consimţământul expres, în limitele legislaţiei în vigoare, de a fi contactat de către terţi, parteneri ai FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL: furnizori de servicii de marketing, alţi furnizori de servicii în vederea îndeplinirii obiectului Contractului încheiat între Cumpărător şi Vânzător, precum și de agenţii de stat, guvernamentale, atunci când legislaţia specifica prevede acest lucru; cat şi de alte companii cu care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL poate dezvolta programe comune de ofertare pe piață a Bunurilor şi/sau a Serviciilor etc.

 

  1. PUBLICITATE
    9.1. Newsletterele CFAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL sunt transmise prin intermediul partenerilor specializaţi şi
    agreaţi de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL. Astfel, sunt asigurate confidenţialitatea şi securitatea informaţiilor.
    9.2. În momentul în care, Clientul accesează Site-ul, are posibilitatea să îşi exprime
    acordul cu privire la primirea de Newslettere. Clientul îşi poate modifica opţiunea cu privire la acordul emis către Vânzător în orice moment:
    9.2.1. prin contactarea FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL în acest sens.
    9.2.2. prin modificarea setărilor din Contul de client la secţiunea “Abonările mele”.
    9.2.3. prin accesarea link-ului de dezabonare afişat în mesajele comerciale primite de la
    Vânzător.
    9.3. Renunţarea la primirea Newslettere-lor nu implica renunţarea la acceptul dat pentru
    prezentul Document.

 

10.FACTURARE – PLATĂ
10.1. Preţul, modalitatea de plată şi termenul de plata sunt specificate în Comandă.
Vânzătorul va emite către Client o factura pentru Produsele şi Serviciile livrate,
obligaţia Clientului fiind să furnizeze toate informaţiile necesare emiterii facturii
conform legislaţiei in vigoare.
Preţurile exprimate în valută se achită în lei la cursul comunicat de BNR pentru ziua plăţii.
10.2. În cazul cardurilor cu banda magnetica, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL se obligă să verifice identitatea
fiecărui deţinător de card prin solicitarea codului PIN la fiecare tranzacţie şi semnarea
chitanţei POS de către acesta în dublu exemplar sau doar semnarea chitanţei POS în
cazul acceptării altor carduri la POS-ul Băncii. Semnătura de pe chitanţa POS trebuie să
fie aceeaşi cu cea de pe spatele cardului. În cazul în care cardul nu este semnat, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL
trebuie să solicite clientului să îşi dovedească identitatea prin documente precum:
buletin, cartea de identitate pentru cetăţenii români sau paşaportul/permis de rezidenţă
pentru străini, şi să îi ceara clientului să semneze cardul în fata sa, înainte de efectuarea
tranzacţiei. Semnătura trebuie sa fie aceeaşi cu cea din documentul de identitate, în
condiţiile în care documentul de identitate prezintă semnătura (buletin de identitate,
pașaport, permis de rezidenta pentru străini). În cazul cardurilor cu CHIP, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL se obligă să verifice identitatea fiecărui deţinător de card prin citirea CHIP-ului de către POS și/sau solicitarea codului PIN.
In caz de suspiciune, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL are dreptul de a solicita documentele menţionate mai sus şi, în cazul în care nu au fost prezentate, să refuze efectuarea tranzacţiei
10.3. Vânzătorul va transmite Cumpărătorului factura aferentă Comenzii ce conţine
Bunuri şi/sau Servicii vândute de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL.
10.4. Pentru o corectă comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumpărătorului îi
revine obligaţia de a furniza toate informaţiile necesare.

 

11.LIVRAREA BUNURILOR
11.1. Vânzătorul se obligă să livreze Bunurile în sistem de curierat către Cumpărător
sau la sediul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, conform opţiunii Clientului.
11.2. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor şi va asigura
transmiterea documentelor însoţitoare.

 

  1. GARANŢII
    12.1. Toate Bunurile comercializate de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, cu excepţiile prevăzute la art. 7 beneficiază de condiţii de garanţie conforme legislaţiei în vigoare.

 

  1. TRANSFERUL PROPRIETĂŢII BUNURILOR
    Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferată la livrare, după efectuarea plăţii din
    partea Cumpărătorului în adresa indicată în Comanda (înţelegând prin livrare –
    semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de
    primire pe factura fiscala în cazul livrărilor efectuate de personalul Vânzătorului)

 

  1. RĂSPUNDERE
    14.1. Vânzătorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul
    sau oricare terţă parte o poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către Vânzător a
    oricărei din obligaţiile sale conform Comenzii şi pentru daune care rezulta din utilizarea
    Bunurilor şi Serviciilor după livrare şi în special pentru pierderea acestora.
    14.2. Prin plasarea Comenzilor şi/sau efectuarea plăţii, Clientul / Utilizatorul/
    Cumpărătorul acceptă în mod expres şi fără echivoc Termenii şi condiţiile Site-ului în
    ultima versiune actualizată care este comunicata în cadrul Site-ului.
    14.3. Termenii şi Condiţiile Site-ului pot fi modificaţi oricând de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, aceştia fiind opozabili Clienţilor / Utilizatorilor/ Cumpărătorilor de la data afişării în Site.


Notă: Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.

 

  1. ÎNSCRIEREA DE REVIEW-URI, COMENTARII, ÎNTREBĂRI ŞI
    RĂSPUNSURI
    15.1. Scrierea de Review-uri, Comentarii, Întrebări şi Răspunsuri se poate face, de către
    Utilizatori/Clienţi/Cumpărători, în secţiunile “Întrebările şi răspunsurile clienţilor” şi
    “Review-uri”. Informaţiile scrise pot fi atât pozitive, cât şi negative, şi se vor referi la
    caracteristicile şi modul de folosire al unui produs sau serviciu.
    15.2. În momentul înregistrării unui anumit Review/Comentariu/Întrebare/Răspuns pe
    Site, Utilizatorii/Clienţii/Cumpărătorii acorda Vânzătorului o licenţa neexclusiva,
    perpetuă, irevocabilă, nelimitată teritorial şi dau dreptul Vânzătorului de a utiliza,
    reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui şi de a afişa acest conţinut.
    15.3. Fiecare Utilizator/Client/Cumpărător, în momentul înscrierii de
    Review/Comentariu/Întrebare/Răspuns în secţiunile menţionate, se angajează să
    respecte următoarele reguli:
    a) să facă referiri doar la caracteristici şi/sau modul de utilizare al unui anumit
    produs sau serviciu, evitând informaţii legate de aspecte ce se pot schimba (preţ sau
    oferte promoţionale) sau informaţii care ţin de modul desfăşurării Comenzii;
    b) să folosească doar limba romana. Sunt permise şi cuvintele sau expresiile care,
    deşi nu sunt considerate româneşti, sunt de largă utilizare în toate mediile referitoare la
    domeniul respectiv (ex.: mouse, notebook, plug and play);
    c) să utilizeze un limbaj corespunzător, neofensator, fără termeni care pot jigni sau
    afecta oricare alt Utilizator/Client/Cumpărător;
    d) să se asigure de încadrarea corecta a conţinutului introdus pe Site astfel: orice
    Întrebare va fi înscrisa în secţiunea “Întrebările şi răspunsurile clienţilor”, şi orice
    Review va fi înscris în secţiunea “Review-uri”;
    e) să se asigure că informaţiile introduse de ei sunt realiste, corecte, neînşelătoare şi
    în conformitate cu legile aplicabile, respectând astfel inclusiv drepturile altor părţi,
    drepturile de autor, de marca comercială, de licență sau alte drepturi de proprietate,
    publicitate sau intimitate;
    f) să folosească această facilitate doar pentru a comunica sau a obţine detalii
    suplimentare referitoare la un anumit produs sau serviciu de pe Site fără a face referire
    către alte firme ce promovează vânzarea şi cumpărarea de produse sau servicii;
    g) să nu furnizeze sau să solicite, în niciun mod şi în nicio măsura, date personale
    (detaliile de contact, informaţii despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de
    telefon, adrese de email, nume şi/sau prenume etc.) sau orice altă informaţie care poate
    determina dezvăluirea acestor date personale;
    h) să nu înscrie informaţii şi/sau detalii despre URL-uri (legături) din alte site-uri
    comerciale ce desfăşoară aceeaşi activitate comercială ca şi Vânzătorul;
    i) sa nu încerce fraudarea serviciilor puse la dispoziţie de către Vânzător sau sa
    înscrie Review-uri/Comentarii/Întrebări/Răspunsuri care sa conţină materiale de natura
    publicitară;
    j) să nu utilizeze Review-ul/Comentariul/Întrebarea/Răspunsul ca mijloc de
    comunicare cu Vânzătorul, în acest sens se vor folosi datele de contact ale Vânzătorului
    înscrise pe Site.
    15.4. Pe lângă o evaluarea realistă critică, în momentul înscrierii unui Review,
    Utilizatorul/Clientul/Cumpărătorul va adăuga şi un Rating relevant pentru produsul sau
    serviciul aferent. Review-urile, împreuna cu Rating-urile corespunzătoare lor, vor
    influența Rating-ul general al produsului sau serviciului, număr care apare între
    paranteze lângă titlul acestora. Astfel, un Review însoţit de un Rating mare duce la o
    creştere a Rating-ului general, iar un Review însoţit de un Rating mic duce la o scădere
    a Rating-ului general.
    15.5 Utilizatorii/Clienţii/Cumpărătorii ce înscriu Review-uri la care anexează fişiere foto sau
    video vor respecta următoarele reguli:
    a) fişierele încărcate vor conţine imagini şi/sau videoclipuri care se refera la
    produsul sau serviciul pentru care se scrie Review-ul, asigurându-se ca fişierele
    încărcate respecta drepturile de autor;
    b) fişierele încărcate nu vor conţine violenta, conţinut pentru adulţi, limbaj
    licenţios sau alt conţinut care ofensează o persoana/un grup pe baza rasei sau a originii
    etnice, a religiei, a handicapului, a sexului, a vârstei, a statutului de veteran, a orientării
    sexuale sau politice;
    c) fişierele încărcate nu vor conţine informaţii legate de alte persoane;
    d) fişierele încărcate nu vor conţine url-uri sau watermark-uri către site-uri ce  desfăşoară aceeaşi activitate comercială ca Vânzătorul.
    15.6. Când un Review/Comentariu/Întrebare sau Răspuns este înscris, conţinutul este
    examinat cu atenţie de către Vânzător pentru a determina daca încalcă Termeni şi
    Condiţii Site, dintr-o perspectiva strict subiectiva. Textele, fotografiile sau
    videoclipurile introduse sunt publicate pe Site numai după examinarea acestora de către
    Vânzător.
    15.7. În cazul în care Vânzătorul constata încălcarea Termenelor şi Condiţiilor în mod
    repetat, acesta îşi rezerva dreptul de a suspenda posibilitatea Utilizatorului/ Clientului/
    Cumpărătorului de a înscrie Review-uri/Comentarii/Întrebări sau Răspunsuri în
    secţiunile “Întrebări şi răspunsuri ale clienţilor” şi “Review-uri”.
    15.8 Pentru sesizări sau reclamaţii legate de Bunul şi/sau Serviciul achiziţionat, Cumpărătorii
    au la dispoziţie formularul de sesizări din cadrul Site-ului FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL. Termenul maxim de soluţionare a reclamaţiilor sau sesizărilor este de 30 de zile calendaristice de la primirea acestora.

 

                                              CAP.II. PRELUCRAREA  DATELOR CU CARACTER PERSONAL (GDPR)
  1. Angajamentul (FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL) cu privire la protecţia datelor cu caracter personal. Încrederea dumneavoastră în serviciile și personalul nostru este una din principalele noastre preocupări. În acest, pentru a vă furniza cea mai bună experienţă posibilă, ne concentrăm pe continuă îmbunătăţire în întreaga noastră activitate. FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL cunoaște importanța datelor dumneavoastră personale și se angajează să protejeze confidențialitatea și securitatea acestora. De aceea, este important pentru noi să vă furnizăm într-o manieră integrată informațiile legate de prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în cadrul prezentelor Termeni şi Condiţii.
  2. FEDERATIA ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI FLORESTI ( FAPF)/ASOCIATIIA CONDOMINIILOR DIN FLORESTI (ACF)/ ASOCIAȚIA UNITI SALVAM FLORESTIUL (AUSF), sunt organizaţiI neguvernamentale, nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate juridică, care au ca scop Apărarea, promovarea, dezvoltarea, integrarea și reprezentarea în mod primordial a membrilor, direct și indirect, în fața Parlamentului, Președinției și Guvernului României, Parlamentului European, instituțiilor publice de stat (Primării, Prefecturi) și private, a societăților comerciale furnizoare de utilități edilitar gospodărești (apă, gaze, termoficare, canalizare, salubritate menajera, salubrizare stradala, energie electrică, deszapezire, canalizare pluviala, deratizari, iluminat public stradal etc..) precum și în fața altor persoane fizice sau juridice în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor imobile și furnizarea de servicii de care beneficiază ca proprietari precum și în ceea ce privește scopurile asociațiilor de proprietari membri a Asociației, în domeniile: tineretului și sportului, patrimoniului cultural, protecției sociale, dezvoltării regionale, protecției mediului, drepturile omului, îmbunătăţirea sănătăţii,dezvoltarea muncii și proprietății condominiale în temeiul OG 26/2000.
  3. SC FAPF Management și Sercice SRL, cu sediul în com. sat Florești, str.Urușagului, Nr.107C ,Ap.11, Jud.Cluj, identificată cu certificat de înregistrare, J12/4183/2020, CUI: 43459270.  este societatea comerciala infiintata care are ca asociați cele trei organizații neguvernamentale după cum urmează:

 

1.Federatia Asociatiilor de Proprietari Floresti F.A.P.F cu sediul în județul Cluj, comuna sat Floresti, str Porii, nr. 134j, ap 3, cui 4276299, înregistrată prin încheierea civilă definitivă nr.102/CC/2020, aport la capitalul social 33%, reprezentând un număr de 6.6 părţi sociale.

si

2.Asociația Uniti Salvam Florestiul cu sediul social în România, județul Cluj, comuna Florești, str.Urușagului, nr.107 C,etaj parter, apart.11, Jud. Cluj, comuna, Florești, înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr. 2571/CC/2020, cod fiscal nr.42539095 din 26.05.2020, aport la capitalul social 34%, reprezentând un număr de 6.8 părţi sociale

si

3 .Asociația Condominiilor Din Florești, cu sediul în România, Jud Cluj, comuna Florești, str. Urușagului nr 107 C, etaj parter, apart.11, , Jud. Cluj, comuna, Florești, , înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr.2556./CC/2020, cod fiscal nr. 42539060 din 26.05.2020, aport la capitalul social 33%, reprezentând un număr de 6.60 părţi sociale

      , care au ca scop crearea de resurse financiare pentru ca acestea a-și putea realiza scopurile propuse, cât și să ofere membrilor activi a acestora, posibilitatea de autogestionare.

  1. Sediul societăţii comerciale FAPF MANAGEMENT & SERVICE SRL, este în comuna–sat Floresti, Str.Urusagului, nr.107 C, et. Parter, ap.11, judeţ, Cluj.

FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL ,respectă confidenţialitatea tuturor clienţilor şi confidenţialitatea tuturor vizitatorilor website-urilor noastre şi va trata/prelucra datele personale cu mare atenţie, în condiţii tehnice şi organizatorice de securitate adecvată.

  1. FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, prelucrează datele cu caracter personal primite direct de la dumneavoastră, în calitate de persoane vizate, sau indirect cu ocazia derulării raporturilor comerciale/contractuale şi/sau participării la târgurile/evenimentele organizate de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi/sau în incinta FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL .

6.Datele cu caracter personal sunt colectate fie numai cu acordul/acceptul dumneavoastră, dacă sunt oferite cu bună ştiinţă, de buna voie, din proprie iniţiativă, fie la solicitarea

FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , de exemplu prin unul din formularele on-line utilizate, respectiv formularul de contact online, formularul de comandă servicii online etc., prin abonarea la newslettere (bineînţeles, doar după ce aţi optat să primiţi aceste newslettere), participarea la tombole şi concursuri, prin completarea datelor în formularul de înregistrare cont pe un website al FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL etc.

  1. Utilizarea acestui website dar şi a altor website-uri FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL de către dumneavoastră se supune prezentelor prevederi şi Condiţiilor generale ale FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL

8.Dacă nu sunteţi de acord cu oricare dintre termenii prezentelor termeni şi condiţii nu

utilizaţi niciunul dintre website-urile noastre sau nu ne furnizaţi datele dvs. personale.

Este posibil ca anumite servicii să fie condiţionate de furnizarea datelor dvs. personale.

FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, nu va prelucra datele dumneavoastră personale decât în măsura în care acest demers este necesar îndeplinirii scopurilor mai jos menţionate, cu respectarea măsurilor legale de securitate şi confidenţialitate a datelor.

  1. Ce date cu caracter personal prelucrează FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL?

Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de

operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal, prin

mijloace automate sau neautomate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea,

structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea,

divulgarea prin transmitere, diseminarea, sau punerea la dispoziţie în orice alt mod,

alinierea sau combinarea, restricţionarea, blocarea, ștergerea, distrugerea, arhivarea.

Pentru a accesa website-urile FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , nu este nevoie sa ne furnizaţi niciun fel de date cu caracter personal.

În vederea realizării atribuţiilor stabilite de lege şi desfăşurării activităţii curente,

inclusiv derulării activităţii contractuale, precum şi în vederea aplicării prevederilor

legale, inclusiv cele privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea

datelor cu caracter personal şi liberă circulaţie a acestor date (legislaţia internă şi dreptul

comunitar-UE),FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL vă poate solicita anumite date cu caracter personal.

În acest sens, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL va prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter personal :

numele și prenumele, telefon/fax, adresa de domiciliu/reședință, e-mail, profesie, loc de

muncă, adresa IP, nr. card bancar, data expirării cardului, codul CVV2/CVC2 etc.

  1. Cine sunt persoanele vizate?

Persoanele (vizate) ale căror date pot fi prelucrate de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , exclusiv în scopurile

mai jos menţionate sunt:

  1. Clienţii sau membrii, persoane fizice su juridice ai FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, (actuali, foşti sau potenţiali), vizitatori, public
    larg, reprezentanţii/împuterniciţii ai acestora, legali sau convenţionali;
  2. Reprezentanţii/împuterniciţii/persoanele de contact de afaceri (parteneri de
    afaceri/contractuali, expozanţi, co-expozanţi, organizatori, co-organizatori, furnizori,
    prestatori de servicii, locatari etc. – actuali, foşti sau potenţiali) şi ai
    instituţiilor/autorităţilor publice.
  3. Consecinţele refuzului furnizării datelor cu caracter personal
    Dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, sunteţi obligaţi să furnizaţi date
    complete, actualizate şi corecte.
  4. Pentru a vă putea oferi anumite servicii specifice activităţii FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , se vor solicita datele cu caracter personal necesare prestării respectivelor servicii, iar refuzul de a furniza astfel de date poate determina imposibilitatea furnizării serviciilor FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL .
  5. Atunci când achiziţionaţi un serviciu furnizat de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , precum şi atunci când participaţi la târgurile/evenimentele/manifestările expoziţionale organizate de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , vom colecta date personale în legătură cu prestarea respectivelor servicii. Totodată, în calitate de vizitator al imobilului FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, vom colecta date cu caracter personal (imagine, date prelucrate prin sisteme de supraveghere video etc.) în vederea îndeplinirii obligaţiilor legale şi desfăşurării activităţii curente (interes legitim).
  6. Prin citirea prezentelor prevederi, şi/sau semnarea oricărui document prin care
    sunt furnizate date personale către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , ori prin furnizarea datelor personale în vederea accesării serviciilor FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL sau participării/achiziţionării de bilete/achitării tarifului pentru participare la evenimentele organizate de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi sau în incinta FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, persoanele vizate sunt informate şi/sau îşi exprimă în mod expres consimţământul (îşi dau acordul) cu privire la prelucrarea datelor personale în conformitate cu dispoziţiile legale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi liberă circulaţie a acestor date (legislaţia internă şi dreptul comunitar UE). În cazul în care prelucrarea datelor nu mai este necesară pentru oferirea unui serviciu, pentru îndeplinirea unei obligaţii legale, şi nici nu este justificată de un interes legitim al FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL persoanele vizate pot refuza o astfel de prelucrare sau îşi pot retrage
    consimţământul dat anterior, refuzul urmând să producă efecte pentru viitor. Spre
    exemplu.  Persoanele vizate îşi pot retrage consimţământul pentru prelucrarea datelor în scop de marketing direct, oricând şi fără să fie necesar să indice un motiv. Ulterior soluţionării cererii de retragere a consimţământului, persoana vizată nu va mai primi informări comerciale cu privire la evenimentele/târgurile/serviciile oferite de FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL.

11.Care sunt scopurile colectării datelor cu caracter personal ?

  1. Îndeplinirea atribuţiilor legale ale FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL ;
  2. Organizarea de târguri, expoziţii, saloane şi alte manifestări/evenimente
    specializate;
  3. Derularea activităţii comerciale/contractuale a FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL 
  4. Facturarea şi încasarea valorii serviciilor oferite de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL ;
  5. Marketing, promovare, reclamă, publicitate, concursuri, loterii publicitare,
    inclusiv transmiterea de oferte comerciale generale sau personalizate; dezvoltarea şi
    îmbunătăţirea serviciilor;
  6. Management operaţional;
  7. Gestionarea relaţiilor cu clienţii; comunicarea comercială cu clienţii/furnizorii
    prin orice mijloc de comunicare;
  8. Îndeplinirea obligaţiilor legale incidente;
  9. Comunicarea cu organismele/autorităţile/instituţiile publice sau de interes
    public;
  10. Activităţi de audit şi control/supraveghere;
  11. Arhivare, scopuri statistice;
  12. Colectare debite/Recuperare debite restante;
  13. Soluţionarea disputelor şi litigiilor, punerea în executare a unor hotărâri
    judecătoreşti, arbitrale, ordine judecătoreşti etc..
    FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL va considera toate informaţiile colectate de la dumneavoastră ca fiind
    confidenţiale şi nu le va partaja cu terţi (cu excepţia organizatorilor/co-organizatorilor
    unor evenimente organizate de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi sau în incinta FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi/sau
    partenerilor de afaceri, aşa cum este aceasta situaţie descrisă mai jos) fără
    consimţământul dumneavoastră expres şi anterior.
  1. Cine sunt destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal?
    Destinatarii datelor pot fi chiar persoanele (vizate) care au furnizat datele persoane,
    după cum urmează:
  1. Clienţi persoane fizice ai FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL (actuali, foşti sau potenţiali), vizitatori, public larg, reprezentanții/împuterniciţii acestora, legali sau convenţionali (pentru scopul derulării raporturilor comerciale/contractuale);
  2. Expozanţi, co-expozanţi, organizatori, co-organizatori, locatari, furnizori,
    prestatori şi alte entităţi juridice-parteneri de afaceri/contractuali ai FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, autorităţi/instituţii publice;

16.9.4 Destinatarii (alţii decât persoanele vizate) datelor pot fi:

  1. Autorităţi publice centrale şi locale, autorităţi judecătoreşti, poliție, parchet (în limitele prevederilor legale şi/sau ca urmare a unor cereri expres formulate), societăţi bancare, executori judecătoreşti, societăţi de asigurare şi reasigurare, organizaţii de
    cercetare a pieţei (scop statistic) etc.
  2. Confidenţialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurată de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi nu vor fi
    furnizate către alţi terţi în afara celor menţionaţi în prezentul document.

 

  1. Prelucrarea datelor cu caracter personal în scop promoţional (marketing)
  2. a)  Datele cu caracter personal furnizate de persoanele vizate (cum ar fi: nume şi prenume, adresa de e-mail, nr. fax, nr. telefon mobil/fix) vor putea fi prelucrate de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL cu respectarea drepturilor acestora, în special a dreptului de informare şi opoziţie, în următoarele scopuri: marketing (inclusiv marketing direct), concursuri, loterii publicitare, efectuarea de comunicări comerciale pentru serviciile FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , inclusiv cele
    dezvoltate împreună cu un partener FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT &

 

  1. b) SERVICE SRL prin orice mijloc de comunicare, inclusiv prin
    intermediul serviciilor de comunicaţii electronice. Datele cu caracter personal furnizate de persoanele vizate vor putea fi folosite în scop promoţional (marketing) şi pentru produsele sau serviciile altor parteneri ai FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , cu respectarea drepturilor persoanelor vizate. În cazul în care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL intenţionează să utilizeze datele dumneavoastră în scopuri demarketing direct, (după ce persoanele vizata au optat în acest sens) persoanele vizate vor fi informate în prealabil. Persoanele vizate îşi pot exercita dreptul de prevenire a unei asemenea prelucrări prin selectarea casetelor adecvate din formularele/documentele utilizate pentru colectarea datelor cu caracter personal.Indiferent de situaţie, în cazul în care veţi dori ca datele cu caracter personal să înceteze a mai fi prelucrate de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL, ne puteţi solicita în mod expres încetarea oricărei prelucrări de date din partea noastră. Totodată, atunci când veţi dori să nu mai primiţi newslettere sau materiale informative din partea FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , va puteţi dezabona folosind butonul „Dezabonare” sau „Unsubscribe”.
  2. În relaţia cu FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , dumneavoastră, beneficiaţi conform prevederilor legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie şi procesul decizional individual automatizat.

  3. Durata prelucrării datelor cu caracter personal:

a)În vederea realizării scopului menţionat, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL va prelucra datele cu caracter personal pe toata perioada de desfăşurare a activităţilor FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL , până în momentul în care persoana vizată, sau reprezentantul legal, va manifesta dreptul de opoziţie/ de ştergere (cu excepţia situaţiei în care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL prelucrează datele în baza unei obligaţii legale sau
justifică un interes legitim). Ulterior încheierii operaţiunilor de prelucrare a datelor cu
caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă persoana vizată sau
reprezentantul legal al acesteia nu va manifesta dreptul de opoziţie/de ştergere, conform
legii, aceste date vor fi arhivate de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL pe durata de timp prevăzută în procedurile interne ale FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL şi/sau vor fi distruse.


16.Ce măsuri de siguranţă sunt utilizate pentru protejarea datelor dumneavoastră?

a)În vederea realizării scopului menţionat, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL va prelucra datele cu caracter personal pe toata perioada de îndeplinire a atribuţiilor, până în momentul în care persoana vizată, sau reprezentantul legal, va manifesta dreptul de opoziţie/ de ştergere (cu excepţia situaţiei în care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL prelucrează datele în baza unei obligaţii legale sau justifică un interes legitim). Ulterior încheierii operaţiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă persoana vizată sau reprezentantul legal al acesteia nu va manifesta dreptul de opoziţie/de ştergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL pe durata de timp prevăzută în procedurile interne FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL si/sau vor fi distruse.


  1. b) Pentru a evita utilizarea fără drept a datelor personale, precum şi eventualele abuzuri,
    utilizăm metode şi tehnologii de securitate, împreună cu politici şi proceduri de lucru
    adecvate, pentru a proteja datele cu caracter personal colectate. 

 

  1. c) Securitatea integrală a datelor transmise prin internet nu poate fi niciodată garantată. În
    timp ce FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL depune toate eforturile în privinţa protejării datelor personale, nu poate fi garantată în mod absolut securitatea datelor transmise către website-urile FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL . Orice transmisie de date se face pe riscul persoanelor vizate. Odată ce sunt primite date personale, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL utilizează proceduri şi măsuri stricte de siguranţă împotriva utilizării
    neautorizate, ilegale, distrugerii, pierderii accidentale sau divulgării datelor personale.
    Securitatea datelor bancare.
  2. d) În cazul plăţilor efectuate cu cardul (exemplu: achiziţionare bilete online),
    comercializarea se efectuează prin intermediul soluţiilor de plată online oferite de terţi
    autorizaţi în relaţia cu FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL . În vederea eliminării riscului ca datele cu caracter personal să între în posesia şi să fie folosite abuziv/ilegal de persoane neautorizate, terţii autorizaţi în relaţia cu FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL garantează legalitatea şi securitatea datelor personale (număr de card, data expirării etc.) şi a sistemelor informatice utilizate.

  3. Condiţiile transferurilor de date personale în afara spaţiului UE şi al Zonei
    Economice Europene

a)Transferurile de date în afara spaţiului UE şi al Zonei Economice Europene se pot face
numai în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică naţională şi UE privind protecţia
persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind
libera circulaţie a acestora.


  1. Care sunt drepturile dumneavoastră?
  2. a) Prin citirea acestui document, Persoanele vizate au fost informate cu privire la drepturile
    de care beneficiază, conform prevederilor legale aplicabile, respectiv: dreptul de acces,
    dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării,
    dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie şi procesul individual automatizat.
    Totodată, atunci când prelucrarea se realizează pe consimţământ, persoanele vizate au
    dreptul, de a-şi retrage consimţământul în orice moment în formă scrisă, adresată FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL ,în condiţiile legislaţiei aplicabile, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimţământului înainte de retragerea acestuia.

  3. b) De asemenea, persoanele vizate au dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit şi fără nicio justificare, prelucrării datelor personale în scop de marketing direct,
    utilizând, dacă este cazul, funcţia de dezabonare inclusă în materialele de marketing.
    Pentru celelalte scopuri, persoanele vizate au dreptul de a se opune, în orice moment, în
    mod gratuit, ca datele cu caracter personal pe care le furnizează către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL să facă obiectul unei prelucrări, cu menţionarea datelor şi scopului avute în vedere, numai pentru motive întemeiate şi legitime, legate de situaţia sa particulară, cu excepţia cazurilor în care FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL demonstrează că are motive legitime şi imperioase care justifică prelucrarea şi care prevalează intereselor, drepturilor şi libertăţilor persoanei vizate sau că scopul este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanţă. În caz de
    opoziţie nejustificată, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL este îndreptăţită să prelucreze în continuare datele în cauză.

  4. Prin citirea acestui document persoanele vizate au luat la cunoştinţă şi înţeleg faptul că, datele cu caracter personal furnizate către FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL constituie elemente determinante pentru accesarea serviciilor oferite de FAPF/ACF/AUSF/SC. FAPF MANAGEMEN & SERVICE SRL şi/sau derularea activităţii comerciale/contractuale. În cazul în care, persoanele vizate, direct sau prin reprezentant, îşi exercită drepturile menţionate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauză caracterului lor repetitiv, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL poate:
  1. fie să perceapă o taxa rezonabilă ţinând cont de costurile administrative pentru
    furnizarea informaţiilor sau a comunicării sau pentru luarea măsurilor solicitate;
  2. fie sa refuze să dea curs cererii.
  3. De asemenea, în cazul în care persoanele vizate, direct sau prin reprezentant, îşi exercită dreptul de opoziţie în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului lor repetitiv, FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL este îndreptăţită să considere Contractul încheiat cu Clientul sau membrul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL de drept reziliat, fără nicio alta formalitate sau intervenţie a instanţelor judecătoreşti, cu excepţia unei notificări prealabile.
  4. Pentru exercitarea acestor drepturi, dumneavoastră va puteţi adresa responsabilului cu protecţia datelor office@fapf.ro din cadrul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL cu o cerere scrisă, datată şi semnată la adresa de email: office@fapf.ro sau la următoarea adresa de corespondenţă la sediul FAPF din: județul Cluj, comuna sat Floresti, str Porii, nr. 134j, ap 3,
  5. Cererii i se va anexa o copie lizibilă a actului de identitate al semnatarului.
  6. De asemenea, persoanelor vizate le este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fața unei autorităţi de supraveghere şi de a introduce o cale de atac judiciara.
    16.14.
  7.  Aceste prevederi pot suferi modificări/actualizări ocazionale. Vă recomandăm să
    verificaţi la fiecare utilizare a website-urilor FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL prezentele prevederi, pentru a fi tot
    timpul informaţi în legătură cu acestea. Prin accesarea website-urilor FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL sau
    utilizarea serviciilor FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL prin intermediul website-urilor menţionate, ulterior modificărilor, se vor considera acceptate, noile prevederi.

 

  1. FORŢA MAJORĂ

20.1. Părţile sunt exonerate de răspundere pentru executarea defectuoasă sau

neexecutarea contractului, în cazul în care aceasta se datorează unui caz de forţă majoră.

Prin forţă majoră se înţelege orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și

inevitabil, dispozițiile art. 1351 Cod civil fiind pe deplin aplicabile.

20.2. Partea care invocă apariția cazului de forță majoră este obligată să o notifice, în

scris, celeilalte părţi, în termen de 5 zile de la producerea evenimentului. Evenimentul

de forţă majoră va fi confirmat prin actul constatator de existenţă a cazului de forţă

majoră emis de către de FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE SRL .

 

  1. LEGEA APLICABILĂ – JURISDICŢIA
    a) Prezentul Contract este supus legii romane. Orice litigiu decurgând din sau în legătură
    cu acest contract, inclusiv referitor la încheierea, executarea ori desfiinţarea lui, se
    va soluţiona pe cale amiabilă, în caz contrar urmând a fi supus spre soluţionare instanţei
    competente material de la sediul FAPF/AUSF/ACF/ SC FAPF/ MANAGEMENT & SERVICE

Notă: Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau Butonul ACCEPT, prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.

                                                                       Cap.III. Cookies

 

 

Vă rugăm să citiţi cu atenţie informaţiile care urmează:

  • Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.
  • În conformitate cu Directiva „e-Intimitate” a UE, în vigoare de la 26 mai 2012 şi cu prevederile Legii nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, tuturor vizitatorilor website-ului li se cere consimţământul înaintea transmiterii de cookies în computerele acestora. 
  • Ce este un „cookie”?
  • Un „Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca „browser cookie”, „HTTP cookie” sau pur şi simplu „cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi cifre, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) şi este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). 
  • Scopul și utilizarea modulelor cookie
  • Site-ul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi instalează module cookie doar pentru a permite îmbunătățirea funcțiilor oferite, astfel încât experiența ocazionată de vizitarea site-ului să devină mai plăcută. Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi nu utilizează module cookie pentru a culege, a prelucra, a difuza sau a înregistra date cu caracter personal.
  • „Cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe Internet, cum ar fi: 
  • Personalizarea anumitor setări precum
  • – limba în care este vizualizat un site; 
  • – moneda în care se exprimă anumite preţuri sau tarife
  • – păstrarea opţiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc.) în coşul de cumpărături (şi memorarea acestor opţiuni) – generându-se astfel flexibilitatea „coşului de cumpărături”
  • – accesarea preferinţelor vechi prin accesarea butonului „Înainte” şi „Înapoi”. 
  • Cookie-urile oferă deţinatorilor de site-uri feedback asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente şi mai accesibile pentru utilizatori; 
  • Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai placută; 
  • Îmbunătăţesc eficienţa publicităţii online. 
  • Care sunt avantajele cookie-urilor?
  • Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un web-browser (utilizator) şi un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă. Cookie-urile asigură utilizatorilor o experienţă plăcută de navigare şi susţin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor: ex – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului, coşuri de cumpărături sau publicitate relevantă. 
  • Care este durata de viaţă a unui cookie? 
  • Cookie-urile sunt administrate de webservere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute, odată ce utilizatorul a părăsit website-ul, în timp ce alte cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri persistente’). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului. 
  • Ce sunt cookie-urile plasate de terţi? 
  • Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi / furnizori (ex.: news-box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa cookie-uri prin intermediul altui website şi ele se numesc „third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.
  • Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terţi: facebook.com, twitter.com, etc. 
  • Cum sunt folosite cookie-urile de către website 
  • O vizită pe website poate plasa cookie-uri în scopuri de: 
  • -creştere a performanţei website-ului;
  • -analiză a vizitatorilor;
  • -geotargeting;
  • -înregistrare a utilizatorilor. 
  • Alte cookie-uri ale terţelor părţi
  • Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicaţii sau pentru a particulariza o aplicaţie. Datorită modului de utilizare, website-ul nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de respectivul website. De exemplu, când utilizatorul distribuie un articol folosind butonul pentru reţelele sociale aflat pe un website, acea reţea socială va înregistra activitatea utiliatorului, nu website-ul pe care se află butonul. 
  • Ce tip de informaţii sunt stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor?
  • Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni, care permit unui website să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browserul, până când cookie-ul expiră sau este şters. Cookie-ul stochează informaţii importante, care îmbunătăţesc experienţa de navigare pe Internet, de exemplu: 
  • -setările limbii în care se doreşte accesarea unui site;
  • -păstrarea unui utilizator logat în contul de webmail;
  • -securitatea online banking;
  • -păstrarea produselor în coşul de cumpărături.
  • -De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet? 
  • Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase şi adaptată preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator.Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele website-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamna că utilizatorul nu va mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele utilizatorului, evidenţiate prin comportamentul de navigare. 
  • Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont) 
  • conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, website-uri distractive şi servicii de turism;
  • oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţelor de limbă (ex.: afişarea rezultatelor căutărilor în limba română) 
  • reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search); 
  • măsurarea, optimizarea şi caracteristicile de analytics – cum ar fi: confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conţinut este vizualizat şi modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc.). Deţinătorii website-urilor derulează aceste analize pentru a perfecţiona website-urile, în beneficiul utilizatorilor. 
  • Securitate si probleme legate de confidenţialitate
  • Cookie-urile NU sunt viruşi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod, aşa că nu pot fi executate, nici nu pot rula în mod automat. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a rula sau a se replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi. Cookie-urile pot fi, totuşi, folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume website cât şi pe alte website-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi, în mod constant, marchează cookie-urile pentru a fi şterse, în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware. În general, browserele au integrate reglaje de confidenţialitate, care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site. 
  • Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri 
  • Deoarece protecţia identităţii este foarte valoroasă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de Internet, este indicat să se ştie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. 
  • Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant, în ambele sensuri, informaţii între browser şi website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o reţea necriptată (ex.: o reţea WiFi nesecurizată). 
  • Alte atacuri bazate pe cookie implică reglaje greşite ale cookie-urilor pe webservere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile cu scopul de a accesa neautorizat anumite site-uri. 
  • Este foarte important ca utilizatorii să fie atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale. 
  • Sfaturi pentru o navigare sigură şi responsabilă, bazată pe cookies 
  • Datorită flexibilităţii lor şi a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate website-uri, inclusiv cele mai mari, folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite şi utilizate, printre care: Facebook, Twitter, YouTube, Gmail, Yahoo şi altele. 
  • Iată câteva sfaturi care vă pot asigura că navigaţi fără grijă, însă cu ajutorul cookie-urilor: 
  • particularizaţi-vă reglajele browserului, în ceea ce priveşte cookie-urile, pentru a reflecta un nivel confortabil pentru dumneavoastră al securităţii utilizării cookie-urilor; 
  • dacă nu vă deranjează cookie-urile şi sunteţi singura persoană care utilizează computerul, puteţi regla termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare şi al datelor personale de acces;
  • dacă împărţiţi accesul la calculator, puteţi lua în considerare reglarea browserului pentru a şterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideţi browserul. Aceasta este o variantă de a accesa website-urile care plasează cookie-uri şi de a şterge orice informaţie de vizitare, la închiderea sesiunii de navigare; 
  • instalaţi-vă şi actualizaţi-vă constant aplicaţii antispyware. Multe dintre aplicaţiile de detectare şi prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, împiedică browserul de a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilităţile browserului sau să descarce software periculos;
  • asiguraţi-vă că aveţi browserul mereu actualizat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor. 
  • Cookie-urile sunt pretutindeni şi nu pot fi evitate, dacă doriţi să vă bucuraţi de acces pe cele mai bune şi cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaţionale. Cu o înţelegere clară a modului lor de operare şi a beneficiilor pe care le aduc, puteţi lua măsurile necesare de securitate, astel încât să puteţi naviga cu încredere pe Internet. 
  • Cum procedați dacă nu doriți să fie instalate module cookie pe computerul dumneavoastră? 
  • Există persoane pentru care stocarea unor informații extrase din computerul sau dispozitivul lor mobil are un caracter relativ invaziv, mai ales atunci când informațiile în cauză sunt stocate și utilizate de către terți care le sunt necunoscuți. Dacă preferați, aveți posibilitatea de a bloca toate modulele cookie sau doar pe unele dintre acestea ori chiar de a elimina module cookie care au fost instalate pe terminalul dumneavoastră. Fiți însă conștient de faptul că riscați să nu puteți utiliza anumite funcții. Pentru a activa acest blocaj, trebuie să modificați parametrii de confidențialitate ai browserului. Unii operatori terți au elaborat instrumente ale căror module permit să se dezactiveze culegerea și utilizarea datelor. Dezactivarea şi refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat şi folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că utilizatorul nu va mai primi / vedea publicitate online. Este posibilă reglarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate, sau se poate regla browserul să accepte cookie-uri de la un anumit website. Dar, de exemplu, daca un utilizator nu este înregistat folosind cookie-urile, nu va putea lăsa comentarii. Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba reglajele cookie-urilor. 
  • Aceste reglaje se găsesc, de regulă, în meniurile (butoanele) „Opţiuni”, „Reglaje” sau „Preferinţe” ale browserului.
  • Notă: Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.
Open chat
1
Biroul de Consiliere al Membrilor.
B.C.M
Salut!
Bine ati venit la
Biroul de Consiliere al Membrilor
Cu ce te putem ajuta?