Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.

Federația Asociațiilor De Proprietari Florești

conditions, period, contractual terms and conditions

Termeni și Condiții Pentru Aderare FAPF

 

Art 1.

a) Federația F.A.P.F este numita FEDERAȚIA ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI FLOREȘTI.(F.A.P.F.) cu sediul în județul Cluj, comuna sat Floresti, str Porii, nr. 134j, ap 3, cui 42762991, înregistrată prin încheierea civilă definitivă nr.102/CC/2020, se constituie, în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/2000, şi potrivit prezentului Statut, al FEDERAȚIA ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI FLOREȘTI.(F.A.P.F.)

Art. 2. Prezenta Federație este creată prin actul constitutiv al membrilor fondatori și poartă denumirea de FEDERAȚIA ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI FLOREȘTI  numită în cele ce urmează „F.A.P.F”.

Art.3. Federația se înființează la inițiativa următorilor fondatori/asociații:

 

ASOCIAȚIA UNITI SALVAM FLORESTIUL, cu sediul social în România, județul Cluj, comuna Florești , str.Urușagului, nr.107 C, , Jud. Cluj, comuna, Florești, înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr. 2571/CC/2020, cod fiscal nr.42539095 

 și

ASOCIAȚIA CONDOMINIILOR DIN FLORESTI, cu sediul în România, Jud Cluj, comuna Florești, str. Urușagului nr 107 C, Jud. Cluj, comuna, Florești, , înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor sub nr.2556./CC/2020, cod fiscal nr. 42539060 

denumiți în continuare membrii fondatori, care prin semnarea prezentului act constitutiv, în baza votului liber exprimat, și-au dat acordul la constituirea unei Federații nonprofit, persoană juridică română, nonguvernamentală, apolitică. Asociațiile mai sus menționate, care au calitatea 

de membrii fondatori, alocă resurse materiale, dar mai ales strădaniile și posibilitățile lor profesionale, în conformitate cu statutul propriu, pentru împlinirea scopurilor declarate prin prezentul statut.

                                                                                                Scopul și obiectul de activitate.

Art.4.  Scopul Federației Asociațiilor de Proprietari Floresti  va fi în concordanță cu prevederile O.G. nr. 26/2000), care constituie reglementarea de drept comun privind asociațiile respectând în totalitate dispozițiile acesteia. Federația admite orice orientări conceptuale cu eficiență practică și care sunt recunoscute pe plan național și/sau internațional în domeniile: tineretului și sportului, patrimoniului cultural, protecției sociale, dezvoltării regionale, protecției mediului, drepturile omului, îmbunătățirea sănătății, dezvoltarea muncii și proprietății condominiilor.

 

Scopul va fi :

 

  • Apărarea, promovarea, dezvoltarea, integrarea  și reprezentarea în mod primordial a membrilor, direct  și indirect, în fața Parlamentului, Președinției și Guvernului României, Parlamentului European, instituțiilor publice de stat (Primării, Prefecturi) și private, a societăților comerciale furnizoare de utilități edilitar gospodărești (apă, gaze, termoficare, canalizare, salubritate menajera, salubrizare stradala, energie electrică, deszapezire, canalizare pluviala, deratizari, iluminat public stradal etc..) precum și în fața altor persoane fizice sau juridice în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor imobile și furnizarea de servicii de care beneficiază ca proprietari precum și în ceea ce privește scopurile asociațiilor de proprietari membre ale Federației;

      1.1 Contribuirea prin toate mijloacele legale la integrarea şi  promovarea valorilor europene în comunitate, consolidarea societăţii civile, a democraţiei şi pluralismului, la respectarea demnităţii umane şi a drepturilor universale ale omului, la eliminarea tuturor formelor de discriminare etnică, lingvistică, culturală, religioasă sau sexuală, la stimularea dialogului social în scopul dezamorsarii situaţiilor de tensiune sau conflict izvorâte din necunoaştere, prejudecăţi sau interese egoiste.

     

 1.2. Promovarea conservării și protecției resurselor naturale, înfrumusețării și igienizării spațiilor publice, cât  și private

      1.3  Apărarea drepturilor și promovarea intereselor cetățenești, drepturi individuale, drepturi civile, educație civică, participare publică, securitate publică, prevenire delicvență, sprijinirea victimelor, protecția consumatorilor, apărarea și promovarea solidarității etnice și a tradiției culturale a minorităților.

     1.4  Promovarea Educație alternative, științe sociale și științe politice.

     1.5  Promovarea serviciilor sociale pentru copii, persoane cu dizabilități, ajutor material sau financiar pentru săraci.

     1.6  Promovarea și dezvoltarea Sportului prin activități de cercetare dezvoltare și inovare.

     1.7  Promovarea, sprijinirea, realizarea și coordonarea de activități care să contribuie la dezvoltarea comunei Florești, a  satelor învecinate și a cetățenilor  din punct de vedere economic, social, educațional, cultural, ecologic, turistic și informale pentru toate categoriile de vârstă, promovarea drepturilor și libertăților omului, susținerea culturii și Sportului, promovarea principiului competenței și a poli calificării.

   1.8  

  1. a) Promovarea și dezvoltarea principiilor de asociere și de reprezentare a persoanelor juridice non-profit de tip asociații neguvernamentale, asociații de proprietari  și nu numai, precum și a principiilor privind conservarea valorii morale și materiale a proprietății de natura mobilă/mobilă.

 

  1. b) Susținerea proprietarilor asociați în probleme legate de proprietatea deținută, precum și a asociațiilor de proprietari în probleme legate de obiectul asocierii, drepturi și îndatoriri.

 

  1. c)  Medierea conflictelor între proprietarii de imobile privind proprietatea comună.
  1. d) Dezvoltarea sentimentului și a simțului de proprietate, precum și a sentimentului asociativ.
  1. e) Structurarea, consolidarea și dezvoltarea unui sistem de evidențiere, valorificare și protejare a proprietății. 

    f). Acțiuni pentru respectarea dreptului de proprietate și a drepturilor asociațiilor de proprietari 

în societate.

 

    g). Sprijinirea inițiativei de orice natura, menită dezvoltării societății românești, în sfera 

conceptelor de proprietate și de asociativitate.

 

  1. h) Crearea unui sistem, circuit de relații și colaborări interumane, de dezvoltare și integrare comunitară.
  1. i) Dezvoltarea sistemului regional european cu privire la habitat și a sistemului național de informare pe probleme specifice. 
  1. j) Dezvoltarea regională sustinuta prin proiecte/fonduri europene, fonduri naționale, locale etc

       Membrii

 

Art. 5.  Au calitatea de membrii ai Federației.:

1) Membrii fondatori sunt de drept membrii plini. cei care participă la patrimoniul și înființarea Federației Asociațiilor de Proprietari Florești.

2). Membrii activi – asociațiile de orice tip, care plătesc cotizația lunară stabilită prin prezentul statut și participă la îndeplinirea scopului și Federației.

3). Membrii de onoare (cu drept de vot consultativ, dacă sunt numai membrii de onoare) – persoane fizice sau juridice, personalități politice, care prin activitatea lor s-au făcut remarcate în domeniile de interes ale Federației.;

4) Membrii corespondenți – persoane fizice/juridice din țară sau străinătate cu care Federația. desfășoară o largă corespondență în vederea informării, metodizării și mediatizării obiectivelor Federației..

5). Membrii simpatizanți – aderă la obiectivele Federației. și care pot participa benevol la unele din activitățile curente;(fără drept de vot dacă nu sunt membrii ai Federației) -personae fizice ce desfășoară activități pe baza unui contract de voluntariat.

6). Personal angajat, potrivit Legislaţiei muncii şi prevederilor prezentului statut;

Art.6. Pot deveni membrii ai Federației Asociațiilor de Proprietari Floreștii, Asociațiile de Proprietari, organizațiile neguvernamentale, care se obligă să respecte  statutul  Federației Asociațiilor de Proprietari Florești.

Art.7. Pot deveni membrii ai Federației Asociațiilor de Proprietari Floreștii;

-Asociațiile de proprietari, organizațiile neguvernamentale,  care depun o adeziune scrisă și se obligă să respecte statutul Federației, precum şi codul de etică şi conduită profesională, elaborat de membri fondatori. Calitatea de membru se dobândeşte prin aprobarea adeziunii de către Adunarea generală,  reprezentantul legal al Federației sau Consiliu Suprem;

Art.8. Solicitarea de admitere în Federația Asociațiilor de Proprietari Florești se depune în scris la sediul acesteia sau se trimite în format electronic pe e-mailul Federatiei relatiipublicefapf@gmail.com, completând formularul descărcat de pe site-uL www.fapf.ro/pagina /grup facebook al Federației  urmând ca organele de conducere să se pronunţe în legătură cu aceasta în termen de 10 zile de la data depunerii.

Art.9. Consiliul Suprem sau Adunarea Generală  v-a lua în discuție acordarea calității de membru unei Asociații de proprietari,  ONG, persoană fizică sau juridică, care a fost recomandată verbal sau în scris de către un membru al Organelor de Conducere, ori de către un membru al Federației..

Art.10. După îndeplinirea unui termen de 6 luni de la primirea ca membru, activitatea organizației nou primite va fi supusă unei noi evaluări în privința îndeplinirii criteriilor mai sus arătate. În baza raportului ce se va întocmi, Consiliul Suprem va decide menținerea sau încetarea calității de membru.

Art.11.Membrii care sunt excluşi pentru nerespectarea statutului Federației Asociațiilor de Proprietari Florești nu au nici un drept asupra patrimoniului Federației., aceștia putând fi obligați la plata prejudiciului cauzat membrilor Federației Asociațiilor de Proprietari Florești.

Art.12.Nu va exista subordonare între Federația Asociațiilor de Proprietari Florești și organizațiile cu care colaborează în teritoriu.

Nota: Voința colectivă a Federației Asociațiilor de Proprietari Florești este independentă de voința membrilor.

 

                                                                                                                 Membri activi

Art.13. Drepturi:

1) persoanele juridice aderente (membrii activi) vor fi reprezentate în cadrul Adunării Generale și în Consiliul Director de către un participant – persoană fizică – pe bază de delegație semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice aderente conform structurii organizatorice proprii și parafată.

 2) să propună şi să aleagă consiliul director,– potrivit statutului Federației   

 3) să voteze, dacă sunt membri  cotizanţi –(au plătit, cotizaţia stabilită de organele de conducere)

 4) să fie aleşi în cadrul consiliului director – dacă îndeplinesc condiţiile cerute de statut;

 5) să facă propuneri de activităţi, proiecte, programe etc.

  6) să iniţieze, organizeze şi implementeze activităţi, proiecte, programe etc. sub tutela Federației  cu acordul Consiliului Suprem si/sau al Adunării Generale 

 7) să beneficieze de serviciile Federației  sau ale partenerilor Federației  în mod gratuit sau cu o reducere de 5 – 50 %, în condiţiile achitării integrale a cotizaţiei.

 8) să propună şi să voteze cuantumul cotizaţiei pentru membri asociativi.

 9) să aibă acces, la cerere, la informaţiile și studiile efectuate ce privesc activitatea Federației, cu condiția ca, acesta/aceștia să suporte costurile redactării documentației. Costuri stabilite de Federației. 

 10) să facă orice fel de propunere, în vederea analizei şi aprobării de către organele de conducere, pentru atingerea scopului şi obiectivelor Federației.

 Art.14. Membrii activi obligații:

1) să participe la activităţile organizate de Federației.

2) să respecte prevederile Statutului, regulamentului de organizare şi funcţionare şi a codului de etică şi conduită profesională, precum și hotărârile organelor de conducere.

3)  să acţioneze pentru creşterea prestigiului Federației.

 4) să identifice surse de finanţare pentru îndeplinirea scopurilor Federației.

 5) să nu facă declaraţii publice care contravin hotărârilor Federației sau care aduc atingere intereselor generale ale acesteia.

 6) să-şi aducă contribuţia prin mijloace licite la realizarea scopului şi obiectivelor Federației.

 7) să nu întreprindă acţiuni care, prin natura lor, pot leza interesele Federației.

 8) să cotizeze periodic cu o anumită sumă ce va fi stabilită de Adunarea Generală sau Consiliul Director. 

            8.1) Cotizaţia este obligatorie!

            8.2) Neplata  cotizației la timp a oricărui membru, Federației poate percepe penalități conform prezentului statut!

  9) să suporte prejudiciile create Federației. din culpă lor sau a reprezentanţilor lor.

 10) să pună la dispoziţia experţilor numiţi sau agreaţi de Federației toate documentele şi informaţiile stipulate în regulamentele Federației şi care au legătură cu realizarea scopului şi a activităţii acesteia.

 

 11) să apeleze la Preşedintele Federației pentru mediere, atunci când se găsesc într-o situaţie conflictuală cu alt membru al Federației înainte de a apela la instanţele de judecată, la mass-media sau intervenţia altor autorităţi.

   12) Nerespectarea obligaţiilor poate duce la excluderea din rândul membrilor Federației, excludere ce va fi decisă de către Consiliul Suprem sau Adunarea Generală.

Art.15. Calitatea de membru activ se pierde:

1) Prin excluderea decisă de Consiliul Suprem sau Adunarea Generala, în urmatoarele cazuri:

2)  Nerespectarea statutului și a obligaţiilor duce la excluderea sa din rândul membrilor Federației.

3) Provocarea unor prejudicii morale și/sau materiale Federației.

4) Angajarea respectivului membru în activități ce contravin prevederilor Statutului, a Codului Etic și a hotărârilor organelor de conducere ale Federației.

5) Angajarea respectivului membru în activități contrare legii și ordinii de drept.

6)  În caz de dizolvare a Federației.

7) Nerespectarea principiilor de bază ale Federației  prevăzute  în statutul acesteia, atrage după caz, refuzarea calității de membru, suspendarea sau excluderea.

8) Sunt excluși din Federației, membrii care manifestă dezinteres total față de activitate, membrii care deturnează, interpretează în scop comercial principiile Federației  Propunerile de sancționare vor fi făcute de membrii Consiliului Suprem și validate de Consiliu Director sau Adunarea Generală.

Art.16. Membrii de onoare:

Art.17. Drepturi :

 1) să fie sprijiniţi în toate demersurile şi activităţile, pentru care solicită sprijin, în vederea creşterii imaginii şi prestigiului său, la nivel naţional şi internaţional, demersuri şi activităţi care nu contravin intereselor Federației.

2) să aibă posibilitatea de a fi premiaţi/retribuiţi financiar pentru contribuţia adusă la creşterea imaginii şi prestigiului Federației.

Art.18.  Obligaţii:

 1) să nu întreprindă acţiuni care, prin natura lor, pot leza imaginea sau prestigiul Federației sau membrilor acesteia.

Notă: Nerespectarea obligaţiilor poate duce la retragerea statutului de membru de onoare.

Art. 22 Voluntari

Art. 22.1 Drepturi şi Obligaţii: 

 1) Sunt prevăzute în contractul de voluntariat.

 2) Este necesar ca voluntarul să depună un curriculum vitae şi o scrisoare de intenţie.

 3) Persoana desemnată a Federației. / sucursalei/organismelor/structurilor organizatorice sau unităţilor conexe îi va comunica, în maxim 15 zile, argumentând decizia luată în cazul unui refuz; 

 4)Voluntarilor li se pot deconta anumite cheltuieli şi pot primi stimulente şi premii pentru activitatea desfăşurată; 

Art.19. Personal angajat

Art.20. Drepturi și obligații:

  1) Sunt prevăzute în contractul de muncă şi în fişa postului.

  2) Personalul angajat este încadrat pe baza curriculumului vitae, scrisorii de intenţie, a unui interviu şi a unui concurs/testări a abilităţilor şi competenţelor profesionale 

  3) La angajare vor avea prioritate membri şi voluntarii Federației cu o vechime de minim un an

 Structura organizatorică. Organele de conducere, administrare și control

 

Art.21. Organele de conducere şi control ale Federației  sunt:

       1.a) Consiliul Suprem – constituit din membrii fondatori

       1.b) Consiliul Suprem – reprezintă organul prim de conducere și supraveghere a organelor de execuție, precum și subdepartamentele acesteia din cadrul Federației, acesta fiind dizolvat după decesul ultimului membru fondator sau la acordul scris al ultimilor doi membrii fondatori

        2) Adunarea Generală –– organ general de conducere, constituit din totalitatea membrilor activi, cu drept de vot (plătitori de cotizaţii sau care au contribuit la dezvoltarea și susținerea Federației)

        3) Adunarea Generală -reprezintă organul general de conducere al Federației și este compus din totalitatea membrilor activi ai Federației.

Art.22.   Organul de execuție a Federației este: 

  1. a) Consiliul Director

Art.23. Organul de control al Federației este:

  1. a) cenzorul sau comisia de cenzori 

Art.24.   Organul de reprezentare al Federației este  Consiliul Suprem sau, în lipsa acestuia, preşedintele sau prim-Vicepreședintele Federației  sau persoana desemnată de către Consiliu Suprem, prin împuternicire semnată și ștampilată.

Art.25. Structura funcțională a Federației se va stabili în prima Adunare Generală de la data obținerii personalității juridice.

Art.26.   Convocarea Consiliul Suprem/ Consiliul Director/ Adunarea  Generală

Art.27. Consiliul Suprem/ Consiliul Director/ Adunarea  Generala sunt  convocate în sedinţă ordinară de către un membru fondator, preşedinte, minim 3 membrii din  Consiliu Director sau cel puţin 1/3 din numărul membrilor activi, cu cel puţin o săptămână înaintea întrunirii, prin înştiinţări scrise (scrisoare clasică, e-mail, grupuri de discuţii etc.). Înştiinţarea va cuprinde obligatoriu datele de identificare şi de contact a celui/celor ce convoacă şedinţa, data, locul (dacă este cazul), modalitatea desfăşurării şedinţei (fizic sau virtual, prin intermediul mijloacelor moderne de comunicaţii), ordinea de zi. În cazul în care această şedinţă se va desfăşura în mod virtual (grup de discuţii, videoconferinţă, etc.) se acceptă semnătura electronică (semnătura olografă scanată şi trimisă organizatorilor şedinţei), organizatorii având obligaţia de a comunica, în scris (scrisoare clasică, e-mail, grupuri de discuţii etc.) procesul-verbal al şedinţei.

Art.28.  Consiliul Suprem/Consiliul director/ Adunarea Generala sunt convocate în sedinţă extraordinară de către un membru fondator, preşedinte, minim 3 membrii din  Consiliul Director sau cel puţin 1/2 din numărul membrilor activi, cu cel puţin o zi înaintea întrunirii, prin înștiințări scrise (scrisoare clasică, e-mail, grupuri de discuţii etc.). Înştiinţarea va cuprinde obligatoriu datele de identificare şi de contact a celui/celor ce convoacă şedinţa, data, locul (dacă este cazul), modalitatea desfăşurării ședinței (fizic sau virtual, prin intermediul mijloacelor moderne de comunicaţii), ordinea de zi. În cazul în care această şedinţă se va desfăşura în mod virtual (grup de discuţii, videoconferinţă, etc.) se acceptă semnătura electronică (semnătura olografă scanată şi trimisă organizatorilor şedinţei), organizatorii având obligaţia de a comunica, în scris (scrisoare clasică, e-mail, grupuri de discuţii etc.) procesul-verbal al şedinţei. 

Art.29. Hotărârile Consiliului Suprem /Consiliului Director/Adunării Generale luate cu respectarea legii şi a statutului sunt obligatorii pentru toţi membrii Federației, chiar dacă nu au luat parte la şedinţă sau au votat împotrivă. 

Art.30. Hotărârile sunt luate prin vot (secret sau deschis) cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul celor prezenţi, cu excepția art. 19.alin.1, art  32, alin,4.1, art.60.1. În cazul în care şedinţa se desfăşoară prin intermediul mijloacelor de comunicaţii moderne este necesar ca, pentru validarea votului, să se comunice, în formă scrisă (scrisoare clasică, e-mail, grupuri de discuţii etc.), organizatorilor.  Documentul va cuprinde datele de identificare, hotărârea pentru care s-a votat, cum a votat precum şi semnătura. Documentul va trebui trimis scanat în original; 

Membrii fondatori pot să nu se supună acestor prevederi, ei făcând parte din Consiliul Suprem al Federației.

Art.31. Ședințele / Consiliului Director/ Adunarea  Generală sunt conduse de un membru fondator, preşedinte, prim-vicepreședintele Federației, de secretarul general sau de către un alt membru al Consiliului Director. 

                                                                                                          Atribuțiile principale ale A.G. sunt:

 

1) Stabilește directivele fundamentale ale activității Federației, aprobă calendarul anual de programe, proiecte și activități ale Federației, potrivit scopului și obiectivelor propuse.

2) alege Comisia de Cenzori.

3) dezbate și aprobă raportul de activitate pe programe în perioada dintre două convocări și face propuneri pentru activitățile viitoare desfășurate pe secțiuni.

4) dezbate și aprobă raportul comisiei de cenzori dând descărcare gestiunii sale.

5) analizează și dispune asupra hotărârilor luate de Consiliul Director cât și asupra propunerilor și problemelor ivite în activitatea acestuia.

Art.32.  În actul de convocare a Adunării Generale se va menţiona ordinea de zi, data, locul şi ora şedinţei.
1) Atunci când este posibil, împreună cu actul de convocare se vor trimite şi materialele ce vor fi supuse aprobării Adunării Generale a Federației.

Art.33.  Hotărârile luate de Adunarea Generală, în limitele legii şi a statutului, sunt obligatorii chiar şi pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.

Art.34.  Adunarea Generală a Federației este condusă de către Preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către prim- vicepreședinte sau alt membru al Consiliului Director, stabilit de acesta din urmă prin vot.
Înaintea începerii şedinţei, Adunarea Generală va alege un secretar care va întocmi procesul-verbal de şedinţă.

Art.35.   La sfârşitul şedinţei acesta va fi semnat de către Preşedinte şi secretar.

Art.36.   Aprobarea realizării de activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al Federației,  inclusiv crearea unor societăţi comerciale în acest sens;

  1) numește pe o perioada de 4 ani un Consiliu Director

  2) alegerea și revocarea Consiliului Director

  3) alegerea și revocarea cenzorului sau după caz, a membrilor comisiei de cenzori

  4) modificarea actului constitutiv și a statutului 

         4.1) modificarea actului constitutiv și a statutului se poate face doar cu aprobarea Adunării Generale cu 99 % din voturile celor prezenți.

        4.2)  în cazul modificării actului constitutiv și al statutului, membru/membrii Federației care  propun spre dezbatere modificarea statutului, au obligația de a notifica în scris toți membrii Federației cu privire la această propunere, în caz contrar decizia adunării generale devine nulă de drept.

  5) lichidarea și dizolvarea Federației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare.

         5.1) lichidarea și dizolvarea Federației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare se poate face doar cu aprobarea Adunării Generale cu 99 % Federației din voturi

         5.2) lichidarea și dizolvarea , precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare, se face după ce membrul/membrii Federației, care propun acest demers, notifica obligatoriu în scris toți membrii Federației, în caz contrar decizia adunării generale devine nulă de drept.

Art.37. Obligațiile A.G.

1) Au obligația de a participa la toate evenimentele organizate, în scopul îndeplinirii obiectivelor de activitate ale Federației.

2) ). Să respecte prevederile prezentului statut, ale Codului Etic și ale hotărârilor organelor de conducere ale Federației;

3) Să acționeze pentru creșterea prestigiului Federației..

4) Să își onoreze obligațiile asumate în cadrul Federației. 

5) Să aibă conduită civică și morală, să dovedească fidelitate față de cauza și scopul Federației.

Art.38.   Organele de execuţie ale Federației:

Art.39. Consiliul Director este organul executiv al şi este compus dintr-un număr impar de membri, minim 3 și maxim 9 astfel: 

   1) Președinte Federației.

   2) Prim-Vicepreședinte Federației.

   3) Director general al Consiliului Director Federației.

   4) Membrii aleși prin vot de către Adunarea Generală a Federației.

Art.40.  Director General al Federației  – parte a organului executiv al Federației, conducător al organismelor, departamentelor etc Federației, subordonaţi ai Consiliului Director, Consiliului Suprem, Adunării Generale.

Art.41.Directorul General al Federației:

1.Conduce lucrările Consiliului Director. Directorul General

  1. Poate fi ales din rândul membrilor activi sau fondatori sau angajat al Federației.  
  2. Dreptul de semnatura și reprezentare ale Directorului General Federației vor fi prevăzute într-un proces verbal al Adunării Generale în prima convocare.

Art.42.  În exercitarea competenței sale, Directorul General al Consiliului Director:

  1. a) prezintă Consiliului Suprem raportul anual de activitate, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, situația financiară anuală, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor departamentului/organismului etc. pe care îl conduce.
  2. b) încheie acte juridice în numele și pe seama departamentului/organismului etc., fără a încălca prevederile legale şi statutul Federației.
  3. c) propune Consiliului Suprem politica de personal a departamentului/organismului etc.
  4. d) poate împuternici orice persoana, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru al Federației, pentru a încheia acte juridice în numele și pe seama departamentului/organismului etc. sau pentru a îndeplini orice alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de Consiliului Director.
  5. e) propune Consiliului Suprem regulamentul de organizare şi funcţionare al departamentului/organismului etc.
  6. f) propune Consiliului Suprem structura de organizare, îndatoririle şi responsabilităţile personalului din subordinea sa.
  7. g) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de organele de conducere sau de execuţie superioare 

`Notă: Directorul General al Consiliului Director este ales/numit pe o perioadă de  4 ani, cu posibilitatea realegerii acestuia de către Adunarea Generala, fără limită de mandat.

Art.43.  Atribuțiile și obligațiile Consiliului Director

Art.44 Consiliului Director asigură punerea în executare a hotărârilor Consiliului Suprem / Adunării Generale  

În exercitarea competenței sale, Consiliul Director :

  1. a) prezintă Consiliului Suprem / Adunării Generale raportul anual de activitate, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, situaţia financiară anuală, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor Federației;  
  2. b) încheie acte juridice în numele și pe seama Federației, fără a încălca prevederile legale şi statutul Federației; 
  3. c) propune Consiliului Suprem / Adunării Generale politica de personal a Federației;  
  4. d) poate împuternici orice persoana, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru al Federației, pentru a încheia acte juridice în numele și pe seama Federației  sau pentru a îndeplini orice alte atribuţii prevăzute în statut sau stabilite de Consiliului Suprem / Adunării Generale. 
  5. e) propune Consiliului Suprem  regulamentul de organizare şi funcţionare;
  6. f) propune Consiliului Suprem structura de organizare, îndatoririle şi responsabilităţile personalului Federației pe compartimente/departamente etc.
  7. g) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Consiliului Suprem / Adunarea Generală;
  8. h) Responsabilitatea realizării întregii activități între doua convocari ale Adunării Generale.
  9. i) Stabilește care sunt domeniile de interes. 
  10. j) stabilirea bugetului Federației pe care îl propune spre aprobare Adunării Generale.
  11. k) Întocmește raportul de activitate pe perioada următoare, pe care îl supune spre aprobare Adunării Generale.
  12. l)  Propune Consiliului Suprem/Adunarea Generală cuantumului taxelor și cotizațiilor spre validare.
  13. m) Supune spre validare Adunării Generale/ Consiliului Suprem propunerea sa privind criteriile de numire a membrilor de onoare.
  14. n)  Propune Consiliului Suprem/ Adunării Generale colaborările cu asociațiile non-profit din teritoriu care sunt reprezentative pentru domeniul în care își desfășoară activitatea.
  15. o)  Propune Consiliului Suprem/Adunării Generale schema de personal a serviciilor funcționale ale Federației.
  16. p) Redactează raportul anual privind activitatea Federației, administrează patrimoniul Federatiei.
  17. r) Controlează rapoartele financiar-contabile întocmite de Cenzori și măsurile de natură financiară propuse de acesta sau de Comisia de Cenzori.
  18. s) încheie contracte de colaborare cu persoane fizice sau juridice pentru realizarea programelor Federației cu acordul Consiliului Suprem.
  19. t) procurarea fondurilor necesare desfășurării activității Federației prin mijloacele îngăduite prin statut și legislație.
  20. u) Nu poate fi membru al consiliului director, iar daca era, pierde aceasta calitate orice persoana care ocupă o funcție de conducere în cadrul unei instituții publice, dacă asociația respectivă are ca scop sprijinirea activității acelei instituții publice. 

Art.45. Actele și faptele Consiliului Director sunt actele și faptele Federației, dacă sunt efectuate în limitele atributiilor statutare. Răspunderea Federației nu este angajată dacă membrii Consiliului Director si-au depăsit competentele.

Art.46. Consiliul Director se întrunește în ședințe lunare sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea Directorului General/Consiliului Suprem Federației.

Art.47. Hotărârile Consiliului Director se iau cu majoritate de voturi, 50+1

Art.48. În caz de paritate de voturi în cadrul ședinței Adunării Generale condusă de Președinte și/sau de un  membru înlocuitor mandatat de către acesta, votul decisiv aparține Președintelui Federației/membru înlocuitor.

Art.49. Consiliul Director propune Consiliului Suprem, Directorii de Programe.

Art.50. Directorii de Programe vor stabili echipele și organizarea necesară îndeplinirii scopurilor, conform bugetelor alocate proiectelor.

Art.51. Iniţiază şi propune spre aprobare Consiliului Suprem regulamentele de ordine interioară şi de organizare şi funcţionare al Federației şi a departamentelor sau comitetelor specializate ale Federației, stabilind totodată atribuţiile acestora.

Notă: Consiliul director are un mandat de  4 ani

Art.52.  Cenzorul Federației 

Art.53.. Activitatea de control a gestiunii patrimoniului și a activităţii economico-financiare a Federației este asigurată de cel puțin un cenzor, ales de Consiliul Suprem / Adunarea Generala.

Art.54. Dacă este nevoie, Consiliului Suprem / Adunarea Generala poate hotărî înfiinţarea unei Comisii de cenzori, compusă din trei membri, care să preia atribuţiile de control ale activităţii Federației. Din comisie trebuie să facă parte un membru al Federației, numit de Consiliul Suprem / Adunarea Generală, un jurist și un contabil.

Art.55. Dacă numărul asociaţilor este mai mare de 15, numirea unui cenzor este obligatorie. Acesta poate fi o persoană din afara Federației.

Art.56. În realizarea competenţei sale cenzorul sau, după caz, comisia de cenzori

1) verifică modul în care este administrat patrimoniul Federației, aducând la cunoştinţa  Consiliului Suprem/Adunării Generale situaţia financiară a acestuia, inclusiv neregulile financiare;
2) întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
3) poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot;
4) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul Suprem/ Adunarea Generală.

Art.57. Cenzorul trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislaţia specială în materie.

Art.58. Comisia de cenzori își poate elabora un regulament intern de funcționare

Art.59. Comisia de cenzori este alcătuită dintr-un număr impar de membri. Membrii consiliului director nu pot fi cenzori.

Art.60.  Comisia de cenzori este alcătuită dintr-un număr impar de membri. Membrii consiliului director nu pot fi cenzori.

Art.61.  Cel puţin unul dintre cenzori trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile legii. (Regulile generale de organizare şi funcţionare a comisiei de cenzori se aprobă de adunarea generală) 

             a)Comisia de cenzori îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare. 

Nota: Juristul va fi înlocuit/concediat de către Consiliu Suprem dacă, în urma avizului sau se nasc conflicte juridice sau dacă pierde mai mult de 20 % din conflictele juridice în care Federația este implicată. Membrii comisiei de cenzori, dacă sunt retribuiți, se vor supune prevederilor privind angajații Federației.

 

                                                                                PROCEDURA ALEGERILOR ÎN CADRUL FEDERAȚIEI

 

Art.62 . Votul 

Art.63. Adunarea Generală alege membrii Consiliului Director cu excepția  Președintelui și a prim-Vicepreședintelui  Federației.

Art.64. Alegerile se desfăşoară prin vot 

Art.65. Pot vota şi membrii absenţi prin împuternicirea altor membrii care vor fi prezenţi.

Art.66. Un membru împuternicit nu poate reprezenta mai mult de doi membrii ai Federației.

Art.67. Candidatura pentru Consiliul Director
Art.68.Candidaţii vor fi propuşi în şedinţa  Adunării Generale de către Consiliul Suprem sau  de către oricare membru al adunării generale.

Art.69. membrii ai Adunării Generale se pot autopropune.
Art.70. În cazul în care doi candidaţi au întrunit acelaşi număr de voturi şi nu este decât un loc vacant se va recurge la metoda tragerii la sorţi de către Secretarul  Adunării Generale 

Art.71Validarea rezultatelor

-Secretarul şedinţei Adunării Generale va proceda la numărarea voturilor şi va întocmi procesul-verbal privind desfăşurarea şi rezultatele alegerilor.

Art.72. Preşedintele Federației va convoca vechiul Consiliu Director în cel mult 30 zile, la sediul Federației, în vederea întocmirii procesului-verbal de predare-primire a documentelor.

 

                                                                                             Mijloacele materiale ale Federației provin din :

 

Art.73. la data constituirii Federației, patrimoniul este compus din suma de 200 ron suma constituită din contribuția membrilor fondatori.

 1 Cotizații 

 2 Succesiuni ( legate ).

 3 Credite și împrumuturi.

 4 Fonduri realizate potrivit legii în cadrul acțiunilor proprii de profil.

 5 Subvenții.

  1. Taxe pentru serviciile acordate membrilor, altele decât cele de care beneficiază gratuit conform statutului și hotărârilor A. G. și nemembrilor.
  2. Investiții 
  3. Dobânzi și dividende rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legale
  4. Venituri realizate din activități economice directe, donații, sponsorizări sau legate resurse obținute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale sau din alte bugete publice
  5. Alte venituri prevăzute de lege

Art.74. Federația poate înființa societăți comerciale. Dividendele obtinute de Federației din activitățile acestor societăți comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleași societăți comerciale, se folosesc în mod obligatoriu pentru realizarea scopului Federației.

Art.75. Federației poate desfasura orice alta activitate economica directa dacă aceasta are caracter accesoriu și sunt în strânsă legătură cu scopul principal al Federației..

Art.76. Federația  poate cumpăra bunuri mobile şi imobile, cu acordul Președintelui și al 50 % dintre membrii Federației, însă înstrăinarea acestor bunuri nu va fi posibilă decât cu aprobarea a peste 50 % dintre membrii Adunării Generale, respectandu-se prevederile/normele/regulamentele Federației şi cele legale.

Art.77. Fondurile vor fi folosite  pentru atingerea scopului, fiind exclusă destinația lor pentru profilul personal al membrilor.

Art.78. Federației  poate angaja în condițiile legislației, cu contract civil sau de muncă, personal plătit pentru îndeplinirea scopului și obiectivelor statutare. Consultațiile profesionale oferite de către membrii săi pot fi plătite.

Art.79. Mijloacele materiale și bănești inițiale precum și cele dobândite ulterior, vor fi administrate direct de către Consiliul Suprem, fiind avizate în prealabil de către trezorier în ceea ce privește oportunitatea și de către jurist în ceea ce privește legalitatea.

Art.80. Gestiunea patrimoniului este controlată semestrial de către Comisia de Cenzori.

Art.81. 

           1) În cazul dizolvării Federației bunurile rămase în urma lichidării se transmit în cote părți în funcție de contribuția fiecărei persoane juridice constituente  în cadrul Federației.

           2) Dispozițiile alineatului (1) se aplică prin asemănare și în cazul retragerii din Federației a unei asociații sau fundații.

          3) Retragerea din Federației se poate face numai în urma aprobării de către cenzor sau experți independenți a unui raport cu privire la contributia financiara a persoanei  juridice sau fizice constituente Federației și al unui exercițiu financiar.

 

                                                                                                            Încetarea personalității juridice.

 

Art.82. Federației își poate pierde personalitatea juridică în următoarele cazuri :

1) Prin voința expresă a fondatorilor;

2)  În situații exprese prevăzute de lege:

  1. a) când scopul nu mai poate fi realizat;
  2. b)  în stare de insolvabilitate

Art.83. În toate cazurile de încetare a personalității juridice a Federației se va proceda la lichidarea patrimoniului și radierea Federației din Registrul judecatoresc

Art.84. Patrimoniul Federației este indivizibil și netransmisibil în afara respectării dispozițiilor prezentului statut.

art.85. Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.

    Notă: Acest document NU este statutul juridic a Federației Asociațiilor De Proprietari Florești! Statutul FAPF va fi pus la dispoziția viitorilor membrii în copie, doar după ce au completat formularul/cererea pentru aderare și au acceptat “Termenii și Condițiile pentru  Aderare” în cadrul FAPF!  

Persoanele juridice de tip asociații si persoanele fizice care vor adera  prin intermediul online pana la data de 0.1.06.2021 nu vor plăti taxă de cotizație!

Open chat
1
Biroul de Consiliere al Membrilor.
B.C.M
Salut!
Bine ati venit la
Biroul de Consiliere al Membrilor
Cu ce te putem ajuta?