Acceptarea Termenilor şi Condiţiilor Site-ului se confirma prin bifarea check boxului corespunzător din Site şi/sau prin trimiterea Comenzii şi/sau prin efectuarea unei plăți online.
conditions, period, contractual terms and conditions

Termenii si condițiile contractuali a ofertelor de furnizare a Energiei Electrice și Gaze Naturale aflate pe site-ul https://fapf.ro/oferte-furnizori/

Gaze Naturale

CEZ Gaz Optim

Condiții economice privind furnizarea gazelor naturale:

Prețul contractual de vânzare (Pv), nu include TVA și acciză, fiind determinat ca suma dintre Prețul gazelor naturale (Pg), tariful de transport și tariful de distribuție, astfel: Pv = Pg + T + D, unde:

– Pg reprezintă prețul de furnizare a gazelor naturale. Acesta include și tarifele reglementate aplicate pentru prestarea serviciului de înmagazinare și este valabil pe o perioadă de 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului;

– T reprezintă tariful de transport aplicat de către SNGN Transgaz S.A.;

– D reprezintă tariful de distribuție aplicat de către operatorul de distribuție pentru locul de consum.

În cazul clienților racordați la sistemul de transport, tariful de distribuție nu se aplică.

Perioadă contract: Contract pe perioadă nedeterminată;

Pe lângă prețul gazelor naturale, furnizorul va factura și tarifele reglementate pentru serviciile care fac obiectul Contractului;

Tarifele reglementate sunt calculate în funcție de Cantitățile Preluate, zona de distribuție în care se află Locul de Consum și de categoria de client final în care se încadrează Locul de Consum.

Orice modificare a tarifelor reglementate va fi aplicată de la momentul intrării sale în vigoare;

Nu se solicită garanții;

Termen de plată: 15 zile de la data emiterii facturii;

Perioadă de grație la plata facturilor: 15 zile de la scadență;

Categoria de client: casnic, tip C1;

Modalități de transmitere a facturilor: în format fizic, prin poștă/curier sau electronic, prin email;

Încheierea contractului de furnizare a gazelor naturale se va realiza până cel târziu în ultima zi de valabilitate a ofertei.

Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro

Documente necesare pentru încheierea contractului de furnizare gaze naturale:

Copie C.I.;

Declarație pe propria răspundere privind utilizarea gazelor naturale numai pentru desfășurarea activităților casnice;

Copie a actului de proprietate sau a altui document care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului care face obiectul locului de consum. Pentru protecția consumatorului, se pot decupa pârți nerelevante pentru serviciul de furnizare;

Acordul scris al proprietarului de drept pentru încheierea contractului de furnizare, dacă această menţiune nu se regăseşte înscrisă în actul de deţinere a spaţiului, în cazul în care solicitantul persoană fizică are calitatea de chiriaş/concesionar sau altă calitate similară şi atestă un drept de folosinţă temporară a locului de consum printr-un act încheiat cu proprietarul;

Acordul de acces (dacă este disponibil);

Documentele se depun în copie, semnate, conform cu originalul.

Perioada de valabilitate a ofertei: 01.11.2020 – 31.01.2021

CEZ Gaz Optim Online

Condiţii economice privind furnizarea gazelor naturale:

Prețul contractual de vânzare (Pv), nu include TVA și acciză, fiind determinat ca suma dintre Prețul gazelor naturale (Pg), tariful de transport și tariful de distribuție, astfel: Pv = Pg + T + D, unde:

– Pg reprezintă prețul de furnizare a gazelor naturale, Acesta include și tarifele reglementate aplicate pentru prestarea serviciului de înmagazinare și este valabil pe o perioadă de 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului;

– T reprezintă tariful de transport aplicat de către SNGN Transgaz S.A.;

– D reprezintă tariful de distribuție aplicat de către operatorul de distribuție pentru locul de consum.

În cazul clienților racordați la sistemul de transport, tariful de distribuție nu se aplică.

Perioadă contract: Contract pe perioadă nedeterminată;

Pe lângă prețul gazelor naturale și abonamentul zilnic, furnizorul va factura și tarifele reglementate pentru serviciile care fac obiectul Contractului;

Pe lângă prețul contractual de vânzare se va factura și contravaloarea unui abonament, în valoare de 0,4 lei/zi/loc de consum, pe o perioadă de 12 luni;

Tarifele reglementate sunt calculate în funcție de Cantitățile Preluate, zona de distribuție în care se află Locul de Consum și de categoria de client final în care se încadrează Locul de Consum;

Orice modificare a tarifelor reglementate va fi aplicată de la momentul intrării sale în vigoare;

Nu se solicită garanții;

Termen de plată: 15 zile de la data emiterii facturii;

Perioadă de grație la plata facturilor: 15 zile de la scadență;

Categoria de client: casnic, tip C1;

Modalități de transmitere a facturilor: prin e-mail, în data emiterii;

Încheierea contractului de furnizare a gazelor naturale se va realiza până cel târziu în ultima zi de valabilitate a ofertei.

Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro

Oferta este disponibilă la nivel național, exclusiv online, pentru clienții existenți a căror perioadă contractuală a expirat și pentru clienții noi.

Documente necesare pentru încheierea contractului de furnizare gaze naturale:

Copie C.I.;

Declarație pe propria răspundere privind utilizarea gazelor naturale numai pentru desfășurarea activităților casnice;

Copie a actului de proprietate sau a altui document care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului care face obiectul locului de consum. Pentru protecţia consumatorului, se pot decupa părţi nerelevante pentru serviciul de furnizare;

Acordul scris al proprietarului de drept pentru încheierea contractului de furnizare, dacă această menţiune nu se regăseşte înscrisă în actul de deţinere a spaţiului, în cazul în care solicitantul persoană fizică are calitatea de chiriaş/concesionar sau altă calitate similară şi atestă un drept de folosinţă temporară a locului de consum printr-un act încheiat cu proprietarul;

Acordul de acces (dacă este disponibil);

Documentele se transmit în copie, semnate, conform cu originalul.

Perioada de valabilitate a ofertei: 01.11.2020 – 31.01.2021

CEZ Gaz Optim Plus

Condiţii economice privind furnizarea gazelor naturale:

Prețul contractual de vânzare (Pv), nu include TVA și acciză, fiind determinat ca suma dintre Prețul gazelor naturale (Pg), tariful de transport și tariful de distribuție, astfel: Pv = Pg + T + D, unde:

– Pg reprezintă prețul de furnizare a gazelor naturale, Acesta include și tarifele reglementate aplicate pentru prestarea serviciului de înmagazinare și este valabil pe o perioadă de 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului;

– T reprezintă tariful de transport aplicat de către SNGN Transgaz S.A.;

– D reprezintă tariful de distribuție aplicat de către operatorul de distribuție pentru locul de consum.

În cazul clienților racordați la sistemul de transport, tariful de distribuție nu se aplică.

Perioadă contract: Contract pe perioadă nedeterminată;

Pe lângă prețul gazelor naturale și abonamentul zilnic, furnizorul va factura și tarifele reglementate pentru serviciile care fac obiectul Contractului;

Începând cu luna octombrie și pâna în luna martie, inclusiv, ale fiecarui an, pe lângă prețul contractual de vânzare se va factura și contravaloarea unui abonament, în valoare de 0,4 lei/zi/loc de consum;

Tarifele reglementate sunt calculate în funcție de Cantitățile Preluate, zona de distribuție în care se află Locul de Consum și de categoria de client final în care se încadrează Locul de Consum;

Orice modificare a tarifelor reglementate va fi aplicată de la momentul intrării sale în vigoare;

Nu se solicită garanții;

Termen de plată: 15 zile de la data emiterii facturii;

Perioadă de grație la plata facturilor: 15 zile de la scadență;

Categoria de client: casnic, tip C1;

Modalități de transmitere a facturilor: în format fizic, prin poștă/curier sau electronic, prin email;

Încheierea contractului de furnizare a gazelor naturale se va realiza până cel târziu în ultima zi de valabilitate a ofertei.

Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro

Documente necesare pentru încheierea contractului de furnizare gaze naturale:

Copie C.I.;

Declarație pe propria răspundere privind utilizarea gazelor naturale numai pentru desfășurarea activităților casnice;

Copie a actului de proprietate sau a altui document care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului care face obiectul locului de consum. Pentru protecţia consumatorului, se pot decupa părţi nerelevante pentru serviciul de furnizare;

Acordul scris al proprietarului de drept pentru încheierea contractului de furnizare, dacă această menţiune nu se regăseşte înscrisă în actul de deţinere a spaţiului, în cazul în care solicitantul persoană fizică are calitatea de chiriaş/concesionar sau altă calitate similară şi atestă un drept de folosinţă temporară a locului de consum printr-un act încheiat cu proprietarul;

Acordul de acces (dacă este disponibil);

Documentele se depun în copie, semnate, conform cu originalul.

Perioada de valabilitate a ofertei: 01.08.2020 – 31.01.2021

Categorie de clienţi – noncasnici

Condiții economice privind furnizarea gazelor naturale

Prețul gazelor naturale fix, de 81 lei/MWh, exceptând tarifele și taxele reglementate, valabil 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului;

Preț gaze naturale valabil pe o perioadă de 12 luni

Categoria de client: tip C1 – C5, A1 – A3

Termen de plată: 15 zile calendaristice de la data emiterii facturii

Perioadă de grație la plata facturilor: 15 zile de la scadență

Durata contractului: 12 luni cu posibilitatea de prelungire cu acordul părţilor

Preţul va fi modificat în mod corespunzător cu valoarea ajustărilor introduse de către ANRE, în situaţiile în care apar modificări ale tarifelor reglementate care influenţează formarea preţului

Perioada de valabilitate ofertă: 01.07.2020 – 31.01.2021

Modalități de transmitere a facturilor: în format fizic, prin poștă/curier sau electronic, prin email

Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro

Furnizorul poate solicita constituirea unei garanţii de bună execuţie a Contractului în funcţie de riscul de contrapartidă care poate fi identificat de Furnizor înainte şi în timpul derulării Contractului. Odată constituită, garanţia va fi menținută pe toată perioada derulării Contractului. În cazul executării garanţiei, aceasta va trebui reconstituită de către Consumator în termen de 5 zile.

Detaliile despre toate condiţiile contractului le vom discuta şi analiza împreună pentru a găsi soluţia potrivită.

Perioadă de valabilitate a ofertei: 01.08.2020 – 31.01.2021

Perioadă contract: Contract pe perioadă nedeterminată;

Pe lângă prețul gazelor naturale, furnizorul va factura și tarifele reglementate pentru serviciile care fac obiectul Contractului;

Tarifele reglementate sunt calculate în funcție de Cantitățile Preluate, zona de distribuție în care se află Locul de Consum și de categoria de client final în care se încadrează Locul de Consum.

Orice modificare a tarifelor reglementate va fi aplicată de la momentul intrării sale în vigoare;

Nu se solicită garanții;

Termen de plată: 15 zile de la data emiterii facturii;

Perioadă de grație la plata facturilor: 15 zile de la scadență;

Categoria de client: casnic, tip C1;

Modalități de transmitere a facturilor: în format fizic, prin poștă/curier sau electronic, prin email;

Încheierea contractului de furnizare a gazelor naturale se va realiza până cel târziu în ultima zi de valabilitate a ofertei.

Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro

Documente necesare pentru încheierea contractului de furnizare gaze naturale:

Copie C.I.;

Declarație pe propria răspundere privind utilizarea gazelor naturale numai pentru desfășurarea activităților casnice;

Copie a actului de proprietate sau a altui document care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului care face obiectul locului de consum. Pentru protecţia consumatorului, se pot decupa părţi nerelevante pentru serviciul de furnizare;

Acordul scris al proprietarului de drept pentru încheierea contractului de furnizare, dacă această menţiune nu se regăseşte înscrisă în actul de deţinere a spaţiului, în cazul în care solicitantul persoană fizică are calitatea de chiriaş/concesionar sau altă calitate similară şi atestă un drept de folosinţă temporară a locului de consum printr-un act încheiat cu proprietarul;

Acordul de acces (dacă este disponibil);

Documentele se depun în copie, semnate, conform cu originalul.

Perioadă de valabilitate a ofertei: 01.08.2020 – 31.01.2021

                Energie Electrică

CEZ CONFORT

Termeni şi condiţii contractuale

  1. Tariful contractat se compune din prețul de furnizare a energiei electrice la care se adaugă valoarea tarifelor reglementate aferente serviciilor de transport, sistem, distribuție, contribuției pentru cogenerarea de înaltă eficiență, valoarea certificatelor verzi, a taxei pe valoare adăugată, abonament, după caz și orice alte tarife/costuri introduse prin acte normative, aplicabile pe perioada derulării prezentului contract.
  2. Tariful contractat este valabil și aplicabil pe o perioadă succesivă de 12 luni de la data începerii prestării serviciului de furnizare a energiei electrice. După această perioadă, Furnizorul își rezervă dreptul să modifice/actualizeze Tariful contractat, notificând clientul cu privire la noul Tarif modificat/actualizat.
  3. Valoarea tarifelor și costurilor reglementate se stabilește în conformitate cu reglementările legale în vigoare la data emiterii facturii.
  4. În cazul în care clientul nu este de acord cu modificările intervenite asupra tarifului contractat, în termen de 15 zile de la data la care a fost informat, acesta are obligația de a notifica furnizorul, având dreptul să solicite modificarea/denunțarea unilaterală a contractului, sens în care poate:
  5. a) să solicite și să opteze pentru un alt tip de produs din ofertele CEZ Vânzare S.A. privind serviciul de furnizare a energiei electrice pentru clienții eligibili;
  6. b) să solicite și să beneficieze de Serviciul Universal, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  7. c) să solicite schimbarea furnizorului de energie electrică, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, cu o notificare prealabilă de 21 zile;
  8. d) orice altă opțiune care poate fi exercitată în acord cu prevederile legale în vigoare;
  9. Prezentul contract poate înceta prin:
  10. a) Acordul de voință al părților;
  11. b) Prin denunțarea unilaterală din partea clientului, cu onotificare prealabilă de 21 zile și respectarea prevederilor legale în situația schimbării furnizorului;
  12. c) Reziliere de către oricare dintre părți, cu o notificare prealabilă cu cel putin 15 zile înainte, în cazul neîndeplinirii obligațiilor contractuale și/sau în alte situații prevăzute de legislația în vigoare;
  13. d) Reziliere/denunțare în alte situații prevăzute de prezentul contract și legislația în vigoare;
  14. Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro
  15. Factura pentru energia electrică se emite, de regulă, trimestrial (o dată la trei luni), pentru locurile de consum din mediul urban și bimestrial (o dată la două luni) pentru locurile de consum din mediul rural, excepție făcând anumite situații neprevăzute.
  16. În cazul periodicității trimestriale, factura se emite în avans și cuprinde regularizarea energiei electrice la citirea grupului de măsură, precum și două avize de plată aferente contravalorii consumului estimat între citiri, stabilit, după caz, în baza indexului autocitit, convenției de consum sau estimării furnizorului, conform legislației în vigoare. Termenul de scadență este înscris pe factură, separat pentru fiecare aviz de plată.
  17. Modalități de transmitere a facturilor: în format fizic, prin poștă/curier sau electronic, prin email.
  18. Tariful CEZ Confort E-factura este valabil doar în condițiile activării serviciului E-factura – serviciu gratuit de transmitere a facturii electronice, pe mail, în momentul emiterii.
  19. Tariful CEZ Confort E-factura + Debit Direct este valabil doar în condițiile activării serviciului E-factura și Debit Direct – serviciu gratuit de transmitere a facturii electronice, pe mail, în momentul emiterii și efectuarea plății prin debit direct.
  20. Posibilitatea de a comunica lunar indexul autocitit. Intervalul în care se poate comunica indexul autocitit, precum și mijloacele prin care acesta se transmite furnizorului, sunt comunicate clientului prin intermediul fiecărei facturi.
  21. Termen de plată: scadența facturii este la 15 zile de la emiterea acesteia + perioadă de graţie de 30 de zile.
  22. De regulă, contractul se încheie pe durată nedeterminată sau determinată, pe o perioadă de 12 luni calendaristice cu prelungire automată dacă niciuna dintre părţi nu notifică încetarea acestor servicii cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării perioadei de valabilitate.

CEZ Rezidențial, CEZ Eficient

Termeni şi condiţii contractuale

  1. Tariful contractat se compune din prețul de furnizare a energiei electrice la care se adaugă valoarea tarifelor reglementate aferente serviciilor de transport, sistem, distribuție, contribuției pentru cogenerarea de înaltă eficiență, valoarea certificatelor verzi, a taxei pe valoare adăugată, abonament, după caz și orice alte tarife/costuri introduse prin acte normative, aplicabile pe perioada derulării prezentului contract.
  2. Tariful contractat este valabil și aplicabil pe o perioadă succesivă de 12 luni de la data începerii prestării serviciului de furnizare a energiei electrice. După această perioadă, Furnizorul își rezervă dreptul să modifice/actualizeze Tariful contractat, notificând clientul cu privire la noul Tarif modificat/actualizat.
  3. Valoarea tarifelor și costurilor reglementate se stabilește în conformitate cu reglementările legale în vigoare la data emiterii facturii.
  4. De regulă, contractul se încheie pe durată nedeterminată sau determinată, pe o perioadă de 12 luni calendaristice cu prelungire automată dacă niciuna dintre părţi nu notifică încetarea acestor servicii cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării perioadei de valabilitate.
  5. În cazul în care clientul nu este de acord cu modificările intervenite asupra tarifului contractat, în termen de 15 zile de la data la care a fost informat, acesta are obligația de a notifica furnizorul, având dreptul să solicite modificarea/denunțarea unilaterală a contractului, sens în care poate:
  6. a) să solicite și să opteze pentru un alt tip de produs din ofertele CEZ Vânzare S.A. privind serviciul de furnizare a energiei electrice pentru clienții eligibili;
  7. b) să solicite și să beneficieze de Serviciul Universal, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  8. c) să solicite schimbarea furnizorului de energie electrică, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, cu o notificare prealabilă de 21 zile;
  9. d) orice altă opțiune care poate fi exercitată în acord cu prevederile legale în vigoare;
  10. Prezentul contract poate înceta prin:
  11. a) Acordul de voință al părților;
  12. b) Prin denunțarea unilaterală din partea clientului, cu onotificare prealabilă de 21 zile și respectarea prevederilor legale în situația schimbării furnizorului;
  13. c) Reziliere de către oricare dintre părți, cu o notificare prealabilă cu cel putin 15 zile înainte, în cazul neîndeplinirii obligațiilor contractuale și/sau în alte situații prevăzute de legislația în vigoare;
  14. d) Reziliere/denuntare în alte situatii prevazute de prezentul contract si legislatia în vigoare;
  15. Clientul are dreptul să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro
  16. Factura pentru energia electrică se emite, de regulă, trimestrial (o dată la trei luni), pentru locurile de consum din mediul urban și bimestrial (o dată la două luni) pentru locurile de consum din mediul rural, excepție făcând anumite situații neprevăzute.
  17. În cazul periodicității trimestriale, factura se emite în avans și cuprinde regularizarea energiei electrice la citirea grupului de măsură, precum și două avize de plată aferente contravalorii consumului estimat între citiri, stabilit, după caz, în baza indexului autocitit, convenției de consum sau estimării furnizorului, conform legislației în vigoare. Termenul de scadență este înscris pe factură, separat pentru fiecare aviz de plată.
  18. Modalități de transmitere a facturilor: în format fizic, prin poștă/curier sau electronic, prin email.
  19. Tariful CEZ Eficient E-factura este valabil doar în condițiile activării serviciului E-factura – serviciu gratuit de transmitere a facturii electronice, pe mail, în momentul emiterii.
  20. Tariful CEZ Eficient E-factura + Debit Direct este valabil doar în condițiile activării serviciului E-factura și Debit Direct – serviciu gratuit de transmitere a facturii electronice, pe mail, în momentul emiterii și efectuarea plății prin debit direct.
  21. Posibilitatea de a comunica lunar indexul autocitit. Intervalul în care se poate comunica indexul autocitit, precum și mijloacele prin care acesta se transmite furnizorului, sunt comunicate clientului prin intermediul fiecărei facturi.
  22. Termen de plată: scadența facturii este la 15 zile de la emiterea acesteia + perioadă de graţie de 30 de zile.

CEZ Verde

Termeni şi condiţii contractuale

  1. Tariful contractat se compune din prețul de furnizare a energiei electrice la care se adaugă valoarea tarifelor reglementate aferente serviciilor de transport, sistem, distribuție, contribuției pentru cogenerarea de înaltă eficiență, valoarea certificatelor verzi, a taxei pe valoare adăugată, abonament, după caz și orice alte tarife/costuri introduse prin acte normative, aplicabile pe perioada derulării prezentului contract.
  2. Tariful contractat este valabil și aplicabil pe o perioadă succesivă de 12 luni de la data începerii prestării serviciului de furnizare a energiei electrice. După această perioadă, Furnizorul își rezervă dreptul să modifice/actualizeze Tariful contractat, notificând clientul cu privire la noul Tarif modificat/actualizat.
  3. Valoarea tarifelor și costurilor reglementate se stabilește în conformitate cu reglementările legale în vigoare la data emiterii facturii.
  4. De regulă, contractul se încheie pe durată nedeterminată sau determinată, pe o perioadă de 12 luni calendaristice cu prelungire automată dacă niciuna dintre părţi nu notifică încetarea acestor servicii cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării perioadei de valabilitate.
  5. În cazul în care clientul nu este de acord cu modificările intervenite asupra tarifului contractat, în termen de 15 zile de la data la care a fost informat, acesta are obligația de a notifica furnizorul, având dreptul să solicite modificarea/denunțarea unilaterală a contractului, sens în care poate:
  6. a) să solicite și să opteze pentru un alt tip de produs din ofertele CEZ Vânzare S.A. privind serviciul de furnizare a energiei electrice pentru clienții eligibili;
  7. b) să solicite și să beneficieze de Serviciul Universal, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  8. c) să solicite schimbarea furnizorului de energie electrică, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, cu o notificare prealabilă de 21 zile;
  9. d) orice altă opțiune care poate fi exercitată în acord cu prevederile legale în vigoare;
  10. Prezentul contract poate înceta prin:
  11. a) Acordul de voință al părților;
  12. b) Prin denunțarea unilaterală din partea clientului, cu onotificare prealabilă de 21 zile și respectarea prevederilor legale în situația schimbării furnizorului;
  13. c) Reziliere de către oricare dintre părți, cu o notificare prealabilă cu cel putin 15 zile înainte, în cazul neîndeplinirii obligațiilor contractuale și/sau în alte situații prevăzute de legislația în vigoare;
  14. d) Reziliere/denuntare în alte situatii prevazute de prezentul contract si legislația

CONDIȚII GENERALE,

  pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la clienții casnici eligibili

  1. Obiect

Art. 1. (1) Condiţiile generale pentru furnizarea energiei electrice la clienţii casnici eligibili (denumite CGFEE – Clienți casnici eligibili) ai furnizorului CEZ VÂNZARE S.A., completează prevederile contractului de furnizare energie electrică încheiat de către clientul casnic eligibil cu furnizorul CEZ VÂNZARE S.A., stabilind cadrul general aplicabil în relaţiile dintre client, furnizor şi Operatorul de Rețea (OR), în vederea asigurării alimentării cu energie electrică a locurilor de consum ale clientului, racordate la reţeaua electrică a Operatorului de Rețea.

(2) Furnizorul publică pe site-ul propriu forma actualizată a CGFEE – Clienți casnici eligibili şi le pune în mod gratuit la dispoziţia clientului, la cererea acestuia, prin unul dintre următoarele mijloace de comunicare: fax, e-mail, direct sau prin poştă / curier pe suport hârtie, conform solicitării.

  1. Condiţii contractuale de furnizare

Art. 2. (1) Facturarea serviciului de furnizare a energiei electrice se realizează prin aplicarea tarifului stabilit de părți la încheierea Contractului.

(2) Tarifului contractat se poate modifica, ca urmare a:

– modificării prețurilor de achiziție practicate pe piața angro și costurilor specifice, inclusiv modificări ale bazei de calcul sau a metodei de calcul referitoare la achiziție;

– modificării actelor normative;

– modificarea valorii tarifelor de servicii opționale, dacă astfel de servicii au fost incluse în tariful contractat de client.

(3) Pentru situațiile menționate la alineatul precedent nu este obligatorie încheierea unui act adițional la contract.

(4) În cazul modificării tarifului contractat, ca urmare a modificării prețurilor de achiziție practicate pe piața angro și costurilor specifice, inclusiv modificări ale bazei de calcul sau a metodei de calcul referitoare la achiziție și /sau a valorii tarifelor serviciilor opționale, se va proceda după cum urmează:

  1. a) furnizorul va aduce la cunoștința Clientului modificările intervenite asupra tarifului contractat prin intermediul facturii, email sau notificare scrisă, anexată facturii, SMS, cu minimum 30 de zile înainte de data intrării în vigoare a acestora;
  2. b) tariful contractat cu modificările incluse va fi disponibil pe pagina de internet proprie a Furnizorului și în Centrele de relații cu clienții ale acestuia.

(5) În cazul modificării actelor normative și tarifelor reglementate, se procedează după cum urmează:

  1. a) valoarea tarifului contractat se modifică de drept la data intrării în vigoare a noilor modificări legislative / tarife reglementate;

Pagina 2/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. b) notificarea Clientului privind modificarea tarifului contractat se realizează prin înscrierea modificării pe factură.

(6) În cazul în care clientul nu este de acord cu modificările intervenite asupra tarifului contractat, în termen de 15 zile de la data de când a fost informat, acesta are obligația de a notifica furnizorul în acest fapt, având dreptul să solicite modificarea / denunțarea unilaterală a contractului, sens în care poate:

  1. a) să solicite și să opteze pentru un alt tip de tarif din ofertele CEZ VÂNZARE S.A., privind serviciul de furnzare a energiei electrice pentu clienții eligibili;
  2. b) să solicite și să beneficieze de serviciu universal, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  3. c) să solicite schimbarea furnizorului de energie electrică, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  4. d) orice altă opțiune care poate fi exercitată în acord cu prevederile legale în vigoare.

(7) În cazul în care Clientul acceptă modificările intervenite asupra tarifului contractat, nu este necesar să transmită furnizorului o confirmare în acest sens, lipsa unui răspuns, în termen de 15 zile de la transmiterea informării, fiind considerată un accept tacit din partea clientului.

(8 Art. 3. (1) Clientul este obligat să achite integral contravaloarea facturii emise în termenul de scadență stabilit de părți conform Contractului, data emiterii facturii și termenul de scadență fiind evidențiate în cuprinsul facturii.

(2) Contravaloarea energiei electrice se facturează clientului, după caz, în baza indexului citit de către Operatorul de rețea, în baza indexului autocitit de client și comunicat furnizorului în intervalele și prin mijloacele puse la dispoziție de acesta sau pe baza unui consum estimat.

(3) Intervalul în care clientul poate comunica indexul autocitit, precum și mijloacele prin care acesta se transmite furnizorului sunt comunicate clientului prin intermediul facturii de energie electrica anterioara.

(4) Dacă indexul nu este comunicat de către client în intervalul atribuit în acest scop, factura se emite cu aceeași periodicitate stabilită conform Contractului, pe baza estimărilor realizate conform reglementărilor legale în vigoare.

(5) Regularizarea consumului se face periodic, după citirea contorului de decontare de către reprezentanții Operatorului de Rețea.

(6) Factura emisă de furnizor în baza prezentului contract, cuprinde prețul de furnizare a energiei electrice, abonament, după caz, valoarea tarifelor reglementate, a contribuției pentru cogenerare, a certificatelor verzi, TVA-ul, precum și orice alte taxe sau contribuții calculate în conformitate cu legislația în vigoare.

(7) Regularizarea sumelor aferente costurilor de achiziție a certificatelor verzi, corespunzătoare consumului de energie electrică înregistrat la locul de consum care face obiectul prezentului Contract, se va efectua conform reglementărilor legale în vigoare. Clientul este obligat să achite Furnizorului facturile de regularizare pentru certificatele verzi, în termenul de scadență prevăzut în cuprinsul acestora, indiferent de termenul de valabilitate al contractului.

Pagina 3/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

Art. 4. (1) Periodicitatea de citire (intervalul de timp dintre două citiri consecutive) a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat se stabilește în raport de programul de citire al Operatorului de distribuție competent.

(2) Clientul are obligația să asigure accesul pentru citirea indexului contorului de către reprezentantul operatorului de rețea.

Art. 5. Dacă la sfârşitul intervalului de citire se constată că există o diferență între cantitatea de energie electrică efectiv consumată pe intervalul de citire şi suma cantitaților estimate, această diferență:

– se distribuie uniform pe toate zilele din intervalul de citire şi se face o regularizare corespunzătoare a plăților pe intervalul de citire respectiv, în cazul în care consumul plătit este inferior consumului măsurat;

– se poate considera consum plătit în avans, în cazul în care consumul plătit este superior consumului măsurat, acesta urmând a fi compensat, după caz, cu soldul facturilor imediat următoare.

  1. Obligații generale

Art.6. (1) Părțile se obligă una față de cealaltă să dețină, pe parcursul derulării contractului, toate aprobările necesare fiecăreia pentru executarea obligațiilor cuprinse în prezentul contract, conformându-se în același timp tuturor cerințelor legale.

(2) Părțile se obligă una față de cealaltă să asigure accesul, conform legii, la toate informațiile, documentațiile și datele necesare bunei derulări a contractului și care sunt accesibile conform reglementărilor în vigoare tuturor autorităților statului, instituțiilor financiar-bancare, consultanților și contractanților care au legătură cu executarea prezentului contract.

(3) Părțile vor respecta instrucțiunile și comenzile operative emise de către operatorul de sistem în baza Codului tehnic al rețelei de transport, aprobat de ANRE. Obligațiile ce revin fiecărei părți în baza prezentului Contract nu pot fi invocate drept cauză a nerespectării Codului tehnic al rețelei de transport.

  1. Drepturile și Obligațiile Furnizorului

Art. 7. Furnizorul are următoarele drepturi:

  1. a) să factureze și să recupereze de la Client contravaloarea facurilor emise în baza Contractului, precum și costurile aferente penalităților de întârziere, serviciilor de întrerupere / reluare a alimentării cu energie electrică, serviciilor de preavizare efectuate în vederea evitării întreruperii alimentării cu energie electrică pentru neplată și a altor servicii prestate la locurile de consum care fac obiectul Contractului, dacă aceste servicii au fost efectuate la solicitarea sau din culpa Clientului;
  2. b) să solicite clientului constituirea/actualizarea/reconstituirea unor garanții financiare în conformitate cu prevederile Contractului și reglementărilor legale în vigoare;
  3. c) să inițieze modificarea și/sau completarea Contractului, atunci când apar elemente noi care necesită modificarea ori completarea prin act adițional a unor clauze din Contract;

Pagina 4/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. d) să recalculeze și să factureze Clientului, pe baza datelor transmise de către Operatorul de Rețea, consumul de energie electrică pentru o perioadă anterioară, atunci când se constată înregistrarea eronată a consumului de energie electrică sau in cazul unei facturari eronate a consumului la locul / locurile de consum care fac obiectul Contractului;
  2. e) să recupereze de la client contravaloarea recalculată a consumului de energie electrică înregistrat pe o perioadă anterioară la locul / locurile de consum care fac obiectul Contractului, precum și a penalităților, atunci când constată utilizarea energiei electrice pentru alte activități decât cele de tip casnic;
  3. f) să emită facturi pe baza cantităților de energie electrică estimată, conform reglementărilor în vigoare pentru perioadele de facturare în care indexul contorului nu a fost citit de reprezentantul Operatorului de Rețea, iar Clientul nu a comunicat indexul autocitit în intervalul de timp comunicat prin intermediul facturii;
  4. g) să recupereze de la Client, pe baza datelor transmise de către Operatorul de rețea, contravaloarea energiei electrice consumate, în cazurile în care se constată interventii neautorizate / sustrageri de energie electrică, conform reglementarilor legale în vigoare;
  5. h) să notifice Clientul, prin intermediul facturii, datele referitoare la modificarea periodicității de citire și / sau a intervalului de timp pentru citirea / autocitirea indexului contorului; i) să solicite clientului refacerea autocitirii, atunci când consideră eronată autocitirea;
  6. j) să analizeze și să decidă oportunitatea de a acorda Clientului reeșalonarea la plată a datoriilor;
  7. k) să refuze plata totală sau parțială a unor daune /compensaţii dacă în urma investigațiilor se dovedește că acestea nu au fost provocate din culpa sa sau a Operatorului de Rețea;
  8. l) să solicite operatorului de retea întreruperea/reluarea furnizarii energiei electrice, în condițiile prevăzute de Contract și / sau reglementările legale în vigoare; m) să verifice, la interval de minimum 1 an, datele care au stat la baza încheierii contractului de furnizare a energiei electrice cu clientul final.

Art. 8 Pentru neplata facturilor emise în baza prezentului contract, până la remedierea situației, în afara drepturilor prevăzute de reglementările legale în vigoare, Furnizorul are următoarele drepturi:

  1. a) să întrerupă alimentarea cu energie electrică, realizând succesiv următoarele demersuri:

– comunicarea unui preaviz de deconectare, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul de deconectare, prin e-mail sau poștă / curier, în funcție de opțiunea exprimată de client pentru comunicarea corespondenței, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare;

– transmiterea către Operatorul de Rețea a solicitării privind întreruperea alimentării cu energie electrică în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare; b) sa transmita clientului final o notificare de reziliere, prin care se va mentiona data la care se reziliază contractul, cu minimum 15 zile înainte de data rezilierii;

  1. c) să suspende plata către client a anumitor despăgubiri /sume datorate acestuia în legătură cu derularea Contractului. Furnizorul își poate exercita acest drept și în condițiile în care Clientul nu respectă angajamentul de plată convenit cu Furnizorul pentru reeșalonarea creanțelor. Furnizorul transmite Clientului o notificare scrisă prin care îi va aduce la cunoștință drepturile suspendate, durata și condițiile de încetare a suspendării.

Pagina 5/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

Art. 9. Furnizorul are următoarele obligații:

  1. a) să dețină licență pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și să respecte prevederile acesteia;
  2. b) să asigure clientului final, puterea şi energia electrică conform normativelor tehnice in vigoare;
  3. c) să factureze Clientului serviciul prestat potrivit tarifului contractat;
  4. d) să furnizeze Clientului, la cererea acestuia, informații privind istoricul de consum al acestuia pe ultimele 12 luni, precum și cu privire la eventuale sume de bani datorate /plătite clientului final / de clientul final, aferente facturilor emise pentru ultimul an calendaristic;
  5. e) să întreprindă toate demersurile necesare, în scopul realizării obiectului Contractului, pentru încheierea contractelor de distribuție (cu operatorul sistemului de distribuție) și a contractelor de transport (cu operatorul sistemului de transport);
  6. f) să pună la dispoziția Clientului final date comparative privind consumul actual de energie electrică al clientului și consumul din anul anterior, precum și datele de contact ale unor instituții cu abilități în domeniul îmbunătățirii eficienței energetice;
  7. g) să investigheze / verifice reclamațiile primite de la Client referitoare la calitatea activitatii de furnizare și să răspundă în termen, conform reglementărilor legale în vigoare;
  8. h) să notifice Clientul, inclusiv prin intermediul facturii, cu privire la modificarea tarifului contractat, precum și cu privire la orice altă modificare a clauzelor din Contract;
  9. i) să pună la dispoziția Clientului informații cu privire la drepturile de care beneficiază, reglementările / actele normative în vigoare aplicabile, căile de soluționare a litigiilor / plângerilor;
  10. j) să informeze Clientul cu privire la numărul de telefon pentru serviciul de relații cu clienții (call-center), punctele unice de contact: adresă, număr de telefon, adresă de email, pagină de internet și, după caz, cu privire la modificările intervenite asupra acestor date;
  11. k) să solicite Operatorului de rețea, la sesizarea scrisă a Clientului sau ori de câte ori consideră necesar, verificarea grupurilor de măsurare;
  12. l) să asigure continuitatea în alimentare în limitele nivelului de siguranţă precizat în contract sau în standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie /transport al energiei electrice;
  13. m) să informeze Operatorul de Rețea pentru reconsiderarea mărimilor de reglaj ale protecţiilor din instalaţiile de distribuţie / transport, la cererea justificată a clientului; n) să asigure prin preluare de la Operatorul de Rețea valorile de consum înregistrate de grupurile de măsurare/determinate conform reglementărilor în vigoare în cazul defectării grupurilor de măsurare, pentru locurile de consum care fac obiectul contractului de furnizare a energiei electrice, în vederea facturării acestora ;
  14. o) să asigure puterea minimă tehnologică în regim de limitare specificată în contractul de reţea; p) să solicite operatorului de retea evitarea întreruperilor în alimentarea cu energie electrică la locul/locurile de consum care fac obiectul contractului, dacă clientul este încadrat în categoria clienţilor vulnerabili conform prevederilor actelor normative aplicabile;;
  15. q) să informeze clientul asupra întreruperilor în alimentare în cazul întreruperilor programate;

Pagina 6/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. r) să faciliteze accesul clientului final la datele de măsurare, dacă acesta are montat un contor inteligent, conform reglementărilor specifice în vigoare;; s) să deţină o pagină proprie de internet în conţinutul căreia să publice informaţii cu privire la condiţiile comerciale de furnizare a energiei electrice, preţurile/tarifele practicate, după caz, condiţiile generale ale serviciilor oferite, drepturile şi obligaţiile clienţilor finali rezultate din contractul de reţea încheiat cu OR;
  2. t) să programeze şi efectueze audienţe; u) să restituie clientului final garanţia financiară constituită la dispoziţia furnizorilor de energie electrică în vigoare, dupa incetarea conditiilor pentru care a fost constituita; v) să utilizeze datele personale ale clientului final cu respectarea prevederilor legislaţiei privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi conform voinţei clientului exprimate în contractul de furnizare a energiei electrice; w) să notifice clientului final orice schimbare a datelor sale de identificare prevăzute în contractul de furnizare a energiei electrice, cu ocazia primei facturi emise după modificare; x) să comunice OR orice solicitare/sesizare/reclamaţie/ plângere primită de la clientul final care vizează activitatea OR la locul de consum care fac obiectul contractului de furnizare a energiei electrice, să solicite OR rezolvarea/clarificarea problemelor semnalate de clientul final, să primească şi să comunice clientului răspunsul OR, conform reglementărilor legale în vigoare;
  3. y) orice alte obligații prevăzute de reglementarile legale în vigoare.

Art. 10. Furnizorul răspunde față de Client pentru întreruperile în alimentarea cu energie electică din cauze care s-au dovedit a fi din culpa sa, conform reglementărilor legale în vigoare.

Art. 11. Furnizorul este obligat să intermedieze plata despăgubirilor datorate de către Operatorul de Rețea în cazul deteriorării unor receptoare electrice ale clientului, cu excepția lămpilor și a receptoarelor electrotermice, în situația în care au apărut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare în punctul de delimitare al instalațiilor distribuitor – client, cauzate din culpa dovedită a Operatorului de Rețea, conform reglementarilor specifice de la data producerii evenimentului.

Art. 12. Analiza sesizărilor și stabilirea despăgubirilor se realizează conform Procedurii / prevederilor legale în vigoare la data producerii evenimentului.

  1. Drepturile și Obligațiile Clientului

Art. 13. Clientul are următoarele drepturi:

  1. a) să aibă acces la rețelele electrice de interes public și să consume energie electrică în conformitate cu prevederile contractului de furnizare / retea;
  2. b) să solicite furnizorului modificarea și / sau completarea contractului, atunci când apar elemente noi care necesită modificarea ori completarea prin act adițional a unor clauze din contract;
  3. c) să solicite furnizorului, când este cazul, modificarea adresei de corespondență pentru primirea facturilor /comunicărilor / notificărilor;

Pagina 7/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. d) să beneficieze de mai multe modalități de plată a facturii, puse la dispoziție de furnizor și să utilizeze oricare dintre aceste modalități de plată;
  2. e) să solicite și să primească plata unor eventuale despagubiri/compensatii care s-au dovedit a fi provocate din culpa furnizorului / Operatorului de Rețea, cu respectarea prevederilor Avizului Tehnic de Racordare / Certificatului de racordare și a prevederilor legale în vigoare;
  3. f) să solicite furnizorului și să primească de la acesta în mod gratuit, informații privind conținutul facturilor de energie electrică;
  4. g) să schimbe furnizorul de energie electrică, cu respectarea condițiile prevăzute de contract și reglementările în vigoare;
  5. h) să beneficieze, la cerere, de facilitățile specifice prevăzute de actele normative în vigoare, dacă se încadrează în categoria clienților vulnerabili;
  6. i) să supună soluționării ANRE divergențele rezultate între părți din derularea contractului, în baza procedurii specifice emise de ANRE;
  7. j) să fie informat, conform prevederilor legale în vigoare, asupra întreruperilor în alimentare programate; k) să sesizeze, utilizând datele de contact ale OR puse la dispoziţie de către furnizor, şi să fie informat de către OR cu privire la deranjamentele / întreruperile în alimentarea cu energie electrică la locurile de consum care fac obiectul contractului;
  8. l) să se retragă din contract în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului, în cazul în care contractarea se realizează la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale ale furnizorului; retragerea se va redacta în format liber ales sau se va completa formularul tipizat care se regăsește pe site-ul furnizorului www.cez.ro. m) să denunţe unilateral contractul de furnizare a energiei electrice, cu respectarea condiţiilor/clauzelor contractuale, inclusiv în situaţia în care nu acceptă noile condiţii contractuale/clauze sau modificări ale preţului de furnizare notificate de către furnizor; n) să beneficieze de serviciu universal în condiţiile prevăzute de reglementările aplicabile; o) să îi fie notificate de către furnizor orice modificare a preţului de furnizare, cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a modificării; p) să solicite OR (direct sau prin intermediul furnizorului de energie electrică) verificarea, repararea sau înlocuirea grupului de măsură/contorului defect, în condiţiile reglementărilor în vigoare; r) să solicite furnizorului modificarea cantităţilor de energie convenite în convenţia de consum, atunci când facturarea se face pe baza unei convenţii de consum, oricând consideră că i se va modifica consumul, cu condiţia ca noile valori să fie transmise cu cel puţin 20 de zile înainte de începerea perioadei de facturare respective; s) să i se restituie garanţia financiară constituită la dispoziţia furnizorului, dupa incetarea conditiilor pentru care a fost constituita;
  9. t) orice alte drepturi prevăzute de reglementarile legale în vigoare.

Art. 14. Obligațiile Clientului:

  1. a) să achite integral și la termenele stabilite în contract contravaloarea facturilor emise de Furnizor, inclusiv factura cu decontul final de regularizare a obligatiilor de plata, factura de regularizare a contravalorii certificatelor verzi, penalităților de întârziere precum și costurile aferente serviciilor de

Pagina 8/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

întrerupere / reluare a alimentării cu energie electrică, serviciilor de preavizare efectuate în vederea evitării întreruperii alimentării cu energie electrică și altor servicii prestate la locurile de consum care fac obiectul contractului, dacă aceste servicii au fost efectuate la cererea sau din culpa sa;

  1. b) să respecte normele și prescripțiile tehnice în vigoare, să nu intervină în niciun fel asupra instalației de alimentare și de măsurare și să nu permită altor persoane, cu excepția reprezentanților Operatorului de Rețea, să intervină asupra acestora;
  2. c) să comunice în scris Furnizorului orice modificare a elementelor care au stat la baza încheierii contractului, în termen de 30 zile de la modificare;
  3. d) să plătească contravaloarea pagubelor și costul remedierii defecțiunilor produse în instalațiile Operatorului de rețea sau de transport, dovedite a fi din culpa sa;
  4. e) să nu permită altor persoane să se racordeze la instalația electrică de utilizare proprie și să mențină starea tehnică corespunzătoare a instalațiilor electrice proprii în conformitate cu normele în vigoare, orice modificări sau extinderi ale acesteia putând fi efectuate doar cu electricieni autorizați / agenți economici atestați ANRE și acordul prealabil al Operatorului de rețea; f) să permită accesul reprezentantului operatorului de retea în scopul de a presta activitatea de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică la locul de consum, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ori de a monta, demonta, sigila, întreţine, verifica, înlocui sau citi indexul grupului de măsurare, precum şi pentru a întreţine, verifica sau remedia defecţiunile intervenite la instalaţiile aflate în exploatarea OR, când acestea se află amplasate pe proprietatea clientului final;
  5. g) să contacteze furnizorul în termen de 10 zile calendaristice de la data avizării, pentru a stabili de comun acord cu acesta o dată ulterioară pentru citirea contorului, în cazul în care nu s-a asigurat accesul pentru citire, în caz contrar, se va proceda la întreruperea alimentării cu energie electrică și la emiterea unei facturi pe baza unui consum estimat;
  6. h) să transmită Furnizorului toate datele / documentele solicitate de Operatorul de Rețea, necesare pentru locurile de consum care fac obiectul Contractului;
  7. i) să păstreze intacte contorul de măsurare al energiei electrice, plombele / sigiliile metrologice, plombele /sigiliile Operatorului de Rețea de la capacul de borne al acestuia și de la firida individuală de branșament, precum și toate celelalte componente ale instalației Operatorului de Rețea;
  8. j) să respecte clauzele contractului precum și obligațiile care îi revin în calitate de utilizator al rețelei electrice, conform Contractului cadru de Rețea și Condițiilor generale de prestare a serviciului de distribuție a energiei electrice, aprobate prin Ordin al Președintelui ANRE;
  9. k) să aducă la cunoștința furnizorului, în scris, orice schimbare a destinației consumului de energie electrică la locurile de consum care fac obiectul Contractului, în sensul utilizării acesteia pentru alte activități decat cele de tip casnic, cu minim 3 zile lucrătoare înainte de data schimbării. Neanunțarea schimbării destinației consumului de energie electrică dă dreptul furnizorului de a recalcula contravaloarea acestuia corespunzător noii categorii în care se încadrează și de a solicita plata de

către Client a diferenței față de sumele efectiv plătite de acesta, precum și de a calcula o penalitate de 5 % față de prețul negociat;

  1. l) să achite contravaloarea serviciilor de demontare /remontare efectuate de Operatorul de Rețea în scopul mutării, la cererea sa, a unui grup de măsurare a energiei electrice și a oricăror alte cheltuieli

Pagina 9/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

efectuate pentru modificarea instalațiilor de distribuție a energie electrice ca urmare a modificării caracteristicilor energetice inițiale ale locului de consum care fac obiectul contractului;

  1. m) să sesizeze imediat furnizorul sau Operatorul de Rețea în legătură cu orice defecțiune pe care o constată în funcționarea grupurilor de măsurare de la locurile de consum care fac obiectul Contractului; n) să achite operatorului de retea, prin intermediul furnizorului, contravaloarea serviciilor de deconectare/ reconectare, de demontare, verificare şi remontare a grupurilor de măsurare, efectuate de operatorul de retea conform reglementărilor în vigoare, dacă acestea au fost executate la cererea sau din culpa clientului final;
  2. o) să achite contravaloarea consumului de energie electrică recalculat pentru o perioadă anterioară stabilită conform reglementărilor în vigoare, atunci când se constată înregistrarea eronată a consumului de energie electrică; p) să constituie/actualizeze/reconstituie garanţia financiară la dispoziţia furnizorului de energie electrică conform prevederilor contractuale; r) să nu modifice valorile parametrilor de protecţie şi de reglaj stabilite cu operatorul de retea; s) orice alte obligații prevăzute de reglementarile legale în vigoare.
  3. Declarații si Garanții

Art. 15. (1) Clientul declară pe proprie răspundere că documentele anexate în copie, care stau la baza întocmirii contractului ( ex. documente care atestă dreptul de folosință asupra imobilului care reprezintă locul de consum) sunt actualizate, în vigoare la momentul semnării contractului și sunt conforme cu originalul.

(2) Clientul declară că a luat la cunoștință și își însușește prevederile cuprinse în Declarația privind drepturile și Codul de Conduită al Clientului CEZ VÂNZARE S.A., parte integrantă a prezentului Contract, publicate pe siteul www.cez.ro (subsecțiunea Etică și Integritate), obligându-se să respecte și să se conformeze prevederilor cuprinse în acestea. Încălcarea de către Client a prevederilor cuprinse în Declarația privind drepturile și Codul de Conduită al Clientului CEZ VÂNZARE S.A. poate conduce, în funcție de gravitatea abaterii, a neconformității și / sau a riscurilor generate (ex. risc de pierderi finaciare, risc reputațional, etc), la rezilierea contractului și / sau la obligarea Clientului la plata de daune-interese.

Art. 16. (1) Furnizorul poate solicita Clientului să constituie o garanție financiară dacă se regăsește întruna din următoarele situații:

  1. a) neîndeplinirea în mod repetat a obligațiilor de plată (se consideră neîndeplinire a obligațiilor de plată în mod repetat atunci când Clientul ajunge de două ori în ultimele 12 luni în situația de a fi deconectat pentru neplata facturilor emise în baza contractului);
  2. b) nu detine acte definitive privind dreptul de folosință asupra locului de consum care face obiectul prezentului contract;
  3. c) se constată exercitarea unor acțiuni menite să denatureze în orice fel indicațiile grupului de măsurare, conform legislaţiei in vigoare;
  4. d) alte situații prevăzute de reglementările legale în vigoare.

Pagina 10/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

(2) Valoarea garanției finaciare va fi stabilită în raport de contravaloarea consumului de energie electrică estimat pentru o durată echivalentă cu cel putin două cicluri de facturare.

(3) Garanţia financiară devine exigibilă dacă nu sunt achitate de către clientul final facturile aferente serviciului de furnizare a energiei electrice în termen de maxim 10 zile de la deconectare.

(4) Furnizorul este îndreptăţit să execute garanţia financiară în limita valorii facturilor emise şi neîncasate, aferente energiei electrice şi a serviciului contractat de către Client.

(5) După executarea garanţiei, pentru continuarea raporturilor contractuale, furnizorul solicită clientului reconstituirea garanţiei financiare, acesta fiind obligat să se conformeze în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data solicitării.

(6) Refuzul Clientului de a constitui / actualiza garanţia financiară, dă dreptul Furnizorului să solicite Operatorului de reţea deconectarea locului / locurilor de consum al / ale Clientului de la reţea si sa rezilieze prezentul contract cu un preaviz de 15 zile.

(7) Garanţia financiară se restituie clientului în termen de 45 zile de la data emiterii facturii finale, în măsura în care aceasta nu a fost executată, iar clientul nu mai înregistrează datorii faţă de furnizor.

  1. Întreruperea alimentării cu energie electrică

Art. 17. (1) Furnizorul poate solicita Operatorului de Rețea întreruperea alimentării cu energie electrică a locului / locurilor de consum care fac obiectul Contractului, în următoarele situații:

  1. a) neplata facturilor emise de furnizor conform prevederilor contractului;
  2. b) neconstituirea de către Client a garanțiilor financiare solicitate de furnizor conform Contractului și reglementărilor în vigoare;
  3. c) alte situații prevăzute în prezentul Contract și reglementările legale în vigoare.

(2) Pentru situatiile de la pct. a) şi b), Furnizorul transmite clientului un preaviz de deconectare, cu cel puţin 5 zile lucratoare înainte de termenul de deconectare, clientul final având obligaţia de a achita suma datorată / de a constitui garanţia în termenul prevăzut în preaviz.

(3) Dacă clientul final plăteşte sumele datorate, in perioada preavizului, pentru evitarea deconectarii, acesta este obligat să comunice furnizorului dovada plăţii, prin unul din canalele de comunicare.

(4) Costurile aferente serviciilor de deconectare /reconectare intervenite din culpa clientului, vor fi facturate de furnizor şi achitate de client.

(5) În cazul în care clientul nu efectuează în termen de 15 de zile de la data întreruperii furnizării energiei electrice plata integrală a datoriilor, a costurilor aferente serviciilor de intrerupere/ reluare a alimentarii cu energie electrica, precum si, dupa caz, dovada constituirii/ actualizarii/ reconstituirii garantiei financiare, furnizorul are dreptul să rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice, urmând să recupereze sumele datorate conform dispoziţiilor legale în vigoare.

Art.18. Furnizorul solicită Operatorului de reţea reluarea alimentării cu energie electrică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, doar după ce se face dovada / se confirmă achitarea în integralitate a sumelor datorate, inclusiv a costurilor aferente serviciilor de intrerupere/ reluare a alimentarii cu energie electrica, precum si, dupa caz, dovada constituirii/ actualizarii/ reconstituirii garantiei financiare.

Pagina 11/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

Art. 19. Întreruperea alimentării cu energie electrică la locurile de consum care fac obiectul contractului poate fi efectuată de către Operatorul de Rețea, pentru nerespectarea de către Client a obligațiilor ce-i revin în calitate de utilizator al rețelei electrice, conform Condițiilor generale pentru prestarea serviciului de distribuție a energiei electrice în situația în care contractul de distribuție pentru locul de consum este încheiat între operatorul de distribuție și furnizor, aprobate de ANRE, cu informarea furnizorului. În situația în care întreruperea alimentării se face cu preaviz de deconectare, furnizorul comunică preavizul Clientului după primirea solicitarii de la Operatorul de Rețea.

Art. 20. În toate cazurile în care întreruperea alimentării cu energie electrică are loc din culpa dovedită a Clientului, costurile aferente serviciilor de întrerupere / reluare a alimentării vor fi suportate de client.

Art. 21. În toate cazurile în care se dovedește că întreruperea alimentării cu energie electrică la locul /locurile de consum care fac obiectul Contractului a avut loc la solicitarea nejustificată a furnizorului, costurile OR aferente serviciilor de întrerupere / reluare a alimentării vor fi suportate de furnizor.

  1. Sistarea temporară a furnizării energiei electrice

Art. 22. (1) Clientul poate conveni cu furnizorul sistarea temporară a furnizării energiei electrice, fără încetarea contractului, pentru o perioadă de minimum o lună şi de maximum 12 luni, cu posibilitatea prelungirii acesteia.

(2) Pentru sistarea temporară a furnizării energiei electrice Clientul comunică furnizorului o solicitare în scris, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data solicitată pentru sistare, sub condiția de a se asigura accesul reprezentantului Operatorului de Rețea pentru citirea contorului electric.

(3) Cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de finalul perioadei de sistare, Clientul are obligaţia să notifice furnizorul pentru reconectarea locului de consum sau prelungirea sistării furnizării pentru o nouă perioadă. În lipsa notificării, furnizorul prelungeşte perioada de sistare până la primirea notificării, dar nu mai mult de 3 luni, moment din care furnizorul are dreptul să rezilieze contractul de furnizare, cu transmiterea unei notificări prealabile, atât către Client, cât şi către Operatorul de Rețea.

(4) Clientul care a solicitat sistarea temporară a furnizării energiei electrice plăteşte contravaloarea lucrărilor efectuate în acest scop de către Operatorul de Rețea.

  1. Încetarea contractului

Art. 23. Contractul încetează în oricare din următoarele situaţii:

  1. a) la încetarea perioadei de valabilitate a Contractului si /sau a Avizului tehnic de racordare / Certificatului de racordare;
  2. b) prin acordul de voinţă al părţilor contractante;

Pagina 12/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. c) prin denunţarea unilaterală de către consumatorul final, cu respectarea clauzelor contractuale şi în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare;
  2. d) prin reziliere de către una din părţile contractante.

Art. 24. (1) Clientul final are dreptul să solicite denunțarea unilaterală a contractului cu o notificare prealabilă de 21 zile în cazul în care dorește să schimbe furnizorul.

(2) Pentru situațiile când clientul nu acceptă modificarea contractului ca urmare a expirarii perioadei de valabilitate a prețului de furnizare a energiei electrice, modificării tarifului, apariției unei situații de impreviziune, a unor noi reglementări / condiții tehnico-economice, care nu au putut fi prevăzute la momentul încheierii contractului, notificate acestuia de către furnizor, conform prevederilor contractuale și legale, are dreptul să solicite denunţarea unilaterală a prezentului contract, sens în care poate:

  1. a) să solicite și să opteze pentru un alt tip de produs din ofertele CEZ VÂNZARE S.A. privind serviciul de furnizare a energiei electrice pentru clienții eligibili;
  2. b) să solicite și să beneficieze de Serviciul Universal, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  3. c) să solicite schimbarea furnizorului de energie electrică, în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, cu o notificare prealabilă de 21 zile;
  4. d) orice altă opțiune care poate fi exercitată în acord cu prevederile legale în vigoare.

Art. 25. Denunțarea unilaterală a contractului din inițiativa consumatorului final, pentru alte motive decat cele mentionate mai sus, se poate face cu o notificare prealabilă de cel puțin 30 zile lucrătoare.

  1. Rezilierea Contractului

Art. 26. (1) Rezilierea prezentului contract, din inițiativa Furnizorului, se poate face în următoarele situații:

  1. a) pentru neîndeplinirea obligațiilor asumate de Client potrivit prezentului Contract;
  2. b) întreruperea alimentării cu energie electrică a locului /locurilor de consum care fac obiectul contractului, ca urmare a neîndeplinirii de către Client a obligațiilor asumate;
  3. c) sustragerea de energie electrică de către client, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare;
  4. d) refuzul clientului de a modifica contractul pentru actualizarea acestuia conform reglementărilor în vigoare;
  5. e) încetarea dreptului de folosinţă al clientului (calitatea de deţinător / chiriaş /concesionar) aferent locului/locurilor de consum care fac obiectul contractului;
  6. f) alte situații menționate în prezentul contract și/sau în reglementările legale în vigoare.

Pagina 13/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d),e) şi g), rezilierea se face cu o notificare prealabilă de 15 zile şi dacă, în această perioadă, clientul nu a remediat cauzele care au stat la baza notificării de reziliere.

(3) În situaţia prevăzuta la alin. (1) lit. c), rezilierea are loc de drept la data constatarii faptei prin hotarare judecatoreasca definitiva.

Art.27. Rezilierea prezentului contract, din inițiativa Clientului, se poate face în următoarele situații: a) asupra furnizorului s-a declanșat procedura de suspendare sau retragere a licenței pentru activitatea de furnizare a energiei electrice;

  1. b) alte situatii prevăzute de legislația în vigoare.

Art. 28. (1) În termen de maximum 42 de zile de la încetarea contractului, furnizorul emite clientului factura cu decontul final. În cazul în care clientul nu a asigurat reprezentantului OR accesul pentru citirea contorului la încetarea contractului, furnizorul comunică clientului factura pentru ultimul consum estimat. Clientul are obligaţia să plătească contravaloarea acestei facturi până la data scadenţei.

(2) După încetarea contractului, factura de regularizare a contravalorii certificatelor verzi se comunică de către furnizor clientului în termenele şi condiţiile prevăzute de actele normative în vigoare.

(3) Dacă, dupa emiterea facturii la încetarea contractului sau de regularizare a contravalorii certificatelor verzi, furnizorul datorează clientului sume rezultate din derularea contractului, acestea se returnează clientului în condiţiile stabilite prin contract, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la emiterea facturii cu decontul final.

Art. 29. După încetarea contractului părțile vor mai fi ținute de termenii și condițiile din contract doar pentru punerea în executare a drepturilor și obligațiilor care au luat naștere din derularea contractului, până la data încetării acestuia.

  1. Forța majoră

Art. 30. Răspunderea părților este înlăturată atunci când prejudiciul este cauzat de forța în condițiile prevăzute de Codul Civil.

  1. Impreviziunea

Art. 31. (1) În sensul prezentului contract, prin “impreviziune” se înțelege intrarea în vigoare a unor legi/reglementări, modificarea/ abrogarea celor existente, precum și apariția unei situații excepționale care face vădit injustă executarea obligațiilor contractuale, intervenite ulterior încheierii prezentului contract.

Pagina 14/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

(2) Modificarea / completarea prezentului contract se poate realiza la solicitarea scrisă și motivată a uneia dintre părți dacă ulterior încheierii acestuia apare o situație de impreviziune care are sau poate avea ca efect:

  1. a) creșterea pentru furnizor a costurilor cauzate de dreptul de proprietate, de exploatarea sau intreținerea activelor sale;
  2. b) introducerea unor noi impozite sau taxe, sau modificarea valorii sau ratei unor impozite, taxe sau tarife reglementate în vigoare;
  3. c) obligarea furnizorului de a efectua noi cheltuieli de capital, al căror efect asupra costurilor anuale se evaluează plecând de la premisa că sunt amortizate egal pe o perioadă reprezentând durata de viață contabilă a activelor respective, iar valoarea cumulată a acestor efecte în anul de contract este mai mare de 5% din valoarea contractului pe anul respectiv;
  4. d) executarea contractului a devenit excesiv de oneroasă datorită unei schimbări excepționale a împrejurărilor care ar face vădit injustă obligarea părții contractante la executarea obligației.

(3) Furnizorul are dreptul să solicite modificarea prezentului contract, dacă evenimente neprevăzute la încheierea contractului modifică radical echilibrul valoric al acestuia, antrenând o sarcină excesivă pentru acesta în exercitarea obligațiilor sale contractuale.

Art. 32. (1) Tariful contractat se poate modifica pe perioada de derulare a contractului, in situatia

modificarii pretului energiei electrice si/sau a altor componente ale tarifului, ca urmare a:

– modificarii preturilor de achizitie practicate pe piata angro si costurilor specifice, inclusiv modificari ale bazei de calcul sau a metodei de calcul referitoare la achizitie;

– modificarii tarifelor reglementate;

– modificarii valorii tarifelor de servicii optionale, dupa caz.

(2) Pentru situatiile mentionate la alineatul precedent nu este necesar a se incheia intre parti un act aditional la Contract.

(3) In cazul modificarii pretului de furnizare a energiei electrice active, a altor componente ale tarifului contractat si/sau a valorii tarifelor serviciilor optionale ca urmarea a modificarii preturilor de achizitie practicate pe piata angro si costurilor specifice, inclusiv modificari ale bazei de calcul sau a metodei de calcul referitoare la achizitie, se va proceda dupa cum urmeaza:

  1. a) furnizorul va aduce la cunostinta Clientului modificarile intervenite asupra tarifului contractat prin SMS, email sau notificare scrisa, anexata la factura, cu minimum 30 de zile inainte de data intrarii in vigoare a acestora;
  2. b) tariful contractat cu modificarile incluse va fi disponibil pe pagina de internet proprie a Furnizorului si in Centrele de relatii cu clientii ale furnizorului;

(4) In cazul modificarii tarifelor reglementate, se procedeaza dupa cum urmeaza:

  1. a) valoarea tarifului contractat se modifica de drept la data intrarii in vigoare a noilor tarife reglementate, conform actelor normative;
  2. b) notificarea Clientului privind modificarea tarifului contractat se realizeaza prin inscrierea modificarii pe factura aferenta serviciului de furnizare a energiei electrice.

Pagina 15/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. Răspunderea Contractuală

Art.33. Pentru neexecutarea în totalitate sau în parte a obligațiilor asumate de părți potrivit prezentului Contract, acestea răspund conform reglementărilor legale în vigoare.

Art.34. (1) Clientul are dreptul să solicite Furnizorului compensații pentru nerespectarea indicatorilor de calitate prevăzuți de Standarul de performanță pentru activitatea de furnizare, precum și eventuale despăgubiri, conform reglementărilor legale în vigoare.

(2) Compensațiile și / sau eventualele despăgubiri se plătesc clientului dacă în urma investigațiilor efectuate se constată îndeplinite condiţiile legale pentru antrenarea răspunderii Furnizorului / Operatorului de Rețea.

(3) Sesizările / Reclamaţiile / Plângerile / Solicitările care vizează / necesită explicaţii / intervenţii ale Operatorului de Rețea în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare şi contractului de reţea, se comunică de către client furnizorului, în baza contractului. Furnizorul preia, transmite şi urmărește rezolvarea acestora de către Operatorul de Rețea, în termenele şi condiţiile prevăzute de Standardele de performanţă şi contractul de reţea.

(4) În punctul de delimitare, la joasa tensiune (JT), în condiţii normale de exploatare, excluzând întreruperile, pe durata oricărui interval de timp de o săptămână, 95% din valorile efective, mediate pe o durată de 10 minute, ale tensiunii de alimentare, nu trebuie să aibă o abatere mai mare de 10% din tensiunea nominală. De asemenea, pe durata oricărui interval de timp de o săptămână, 100% din valorile efective, mediate pe o durată de 10 minute, nu trebuie să aibă o abatere mai mare de + 10%/- 15% din tensiunea nominală. (5) În punctul de delimitare, la medie tensiune(MT) şi inalta tensiune(IT), în condiţii normale de exploatare, excluzând întreruperile, pe durata oricărui interval de timp de o săptămână, 99% din valorile efective, mediate pe o durată de 10 minute, ale tensiunii de alimentare, nu trebuie să aibă o abatere mai mare de ± 10% din tensiunea contractuală. De asemenea, pe durata oricărui interval de timp de o săptămână, 100% din valorile efective, mediate pe o durată de 10 minute, nu trebuie să aibă o abatere mai mare de ± 15% din tensiunea contractuală.

(6) Furnizorul nu este responsabil de nerespectarea de către Operatorul de Rețea a obligaţiilor sale stabilite în conformitate cu reglementările în vigoare şi contractul de reţea.

Art.35. (1) Furnizorul / Operatorul de Rețea are dreptul să solicite Clientului despăgubiri pentru eventuale daune provocate din culpa acestuia.

  1. Litigii

Art. 36. (1) Litigiile care decurg din interpretarea și / sau executarea contractului, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă sau prin intermediul comisiei de soluționare a disputelor numită prin decizia președintelui ANRE, vor fi depuse spre soluționare instanței judecătorești competente.

Pagina 16/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

(2)În cazul disputelor pe piaţa cu amănuntul apărute în derularea contractului de furnizare a energiei electrice, dacă părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa ANRE în vederea declanşării procesului de soluţionare la nivelul acesteia, conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea comisiei pentru soluţionarea disputelor pe piaţa angro şi cu amănuntul apărute între participanţii la piaţa de energie electrică şi gaze naturale în vigoare.

Art. 37. (1) In cazul in care se alege solutionarea disputei de comisia numita de ANRE, părţile aflate în dispută au obligaţia parcurgerii procedurii concilierii, prealabil declanşării procedurii la nivelul ANRE. În acest sens, una dintre părţi lansează invitaţia la conciliere, în termen de 15 zile de la apariţia disputei. Invitaţia la conciliere se transmite prin scrisoare cu confirmare de primire sau prin fax, dacă este posibil. (2) În termen de cel mult 7 zile de la înregistrarea invitaţiei la conciliere, însoţită de motivaţia aferentă, partea invitată la conciliere are obligaţia de a transmite în scris punctul său de vedere, însoţit de toate documentele pe care îşi întemeiază susţinerea. Modalitatea de transmitere este cea precizată la alin. (1). (3) Documentele depuse în copie vor fi certificate pe fiecare pagină „conform cu originalul” şi vor conţine data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila unităţii respective, după caz. (4) În termen de 15 de zile de la data transmiterii invitaţiei la conciliere, se desfăşoară şedinţa comună, organizată prin grija solicitantului, în vederea soluţionării disputei. (5) În situaţia în care părţile implicate soluţionează disputa, se va întocmi în termen de 5 zile de la data concilierii o notă de conciliere în acest sens, care să consfinţească înţelegerea între părţi. (6) În cazul în care partea invitată la conciliere nu se prezintă la şedinţa comună, solicitantul va încheia un proces-verbal în care se va consemna acest fapt şi se va adresa ANRE în termen de 30 de zile de la data transmiterii invitaţiei la conciliere. (7) În situaţia în care nota de conciliere încheiată cu ocazia şedinţei comune nu este însuşită sau este însuşită parţial de către una dintre părţile implicate, se consideră că disputa nu a fost soluţionată la acest nivel şi, în termen de 30 de zile de la data transmiterii invitaţiei la conciliere, prin grija solicitantului, documentaţia se transmite la ANRE, însoţită de o cerere in acest sens.

Art. 38. Procedurile prealabile de soluționare a litigiilor apărute cu ocazia derulării contractului nu sunt obligatorii, părțile putându-se adresa direct instanței de judecată competente.

  1. Confidențialitate

Art. 39. Părțile nu au dreptul de a transmite informațiile confidențiale obținute în cadrul contractului unor persoane neautorizate să primească astfel de informații. Fac excepție cazurile când:

  1. a) informația trebuie transmisă în cursul îndeplinirii normale a activităților care constituie obiectul contractului, inclusiv în situațiile în care activitățile sunt prestate de către terți, cu condiția respectării de către aceștia a condițiilor de confidențialitate;

Pagina 17/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

  1. b) se dispune de consimțământul scris al părții ale cărei interese pot fi afectate de diseminarea informației;
  2. c) informația este deja publică;
  3. d) partea este obligată sau are permisiunea de a divulga informația în scopul respectării unui ordin sau a unei decizii a Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) ori a dispozițiilor legale în vigoare.
  4. Comunicări

Art.40. (1) Orice solicitare / comunicare din partea Clientului către furnizor se transmite utilizând unul din următoarele canale de comunicare:

– în scris la sediul Furnizorului / sediul Centrelor de Relații cu Clienții afișate pe site-ul furnizorului www.cez.ro;

– prin e-mail, la adresa cez_crc@cez.ro;

– prin fax, la numărul 0248/524834;

– prin intermediul Contului CEZ sau a aplicațiilor on-line puse la dispoziția clienților.

(2) Informații comerciale legate de activitatea de furnizare a energiei electrice pot fi obținute de către Client accesând numărul de telefon 0251/929 sau pagina de web a Furnizorului, www.cez.ro.

(3) Indexul autocitit se poate comunica de către client la numărul de telefon dedicat menționat în cuprinsul facturii sau prin alte modalități puse la dispoziție de Furnizor.

(4) Sesizările referitoare la deranjamente / întreruperi în alimentarea cu energie electrică se comunică telefonic de către client accesând numărul de telefon dedicat în acest scop, înscris pe factură.

  1. Clauze specifice

Art. 41. În cazul în care clientul nu se prezintă să ridice corespondența transmisă de către furnizor cu confirmare de primire, în termenul prevăzut în înștiințarea emisă de către reprezentantul Poștei / Curierului, se consideră că respectiva corespondență a fost primită de client în data în care acesta a fost înștiințat.

Art. 42. Furnizorul este îndreptățit să întrerupă furnizarea energiei electrice inclusiv pentru neplata contravalorii taxelor de deconectare și respectiv de reconectare precum și a contravalorii costurilor cu preavizarea clientului, a contravalorii certificatelor verzi, a contribuției pentru cogenerare de înaltă eficiență, a accizei, a abonamentului, a TVA, precum și a altor taxe și impozite prezente sau viitoare, stabilite în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare ca fiind aferente serviciului de furnizare a energiei electrice.

Art. 43. Furnizorul are dreptul să dispună reluarea furnizării energiei electrice după achitarea de către client a debitelor deconectabile, fără achitarea taxelor de deconectare / reconectare, aceste

Pagina 18/18

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

CEZ GROUP

taxe urmând să fie achitate de către client în termenul de scadență menționat în factură sub sancțiunea deconectării locului de consum conform prevederilor legale în vigoare.

Art. 44. (1) Pentru a nu aduce prejudicii niciunei persoane fizice sau juridice furnizorul este îndreptățit să rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice în cazul în care există litigii asupra dreptului de folosință / proprietate asupra imobilului la care se furnizează energie electrică conform prezentului contract, de natură să împiedice stabilirea de către furnizor a folosinței imobilului, pe baza reglementărilor legale în vigoare specifice activitații de furnizare a energiei electrice.

(2) Furnizorul este îndreptățit să înceteze contractul de furnizare a energiei electrice în cazul în care titularul de contract solicită suspendarea furnizării energiei electrice la locul de consum aferent prezentului contract, iar unul dintre coproprietarii imobilului solicită preluarea contractului de furnizare a energiei electrice de la locul de consum respectiv cu menținerea furnizării energiei electrice.

Art. 45. Clientul are obligația să asigure accesul furnizorului / operatorului de rețea / operatorului de măsurare la grupul de măsură, sub sancțiunea deconectării locului de consum cu un preaviz de 15 zile lucrătoare.

Art. 46. În cazul în care clientul este alimentat din rețeaua de medie tensiune, punctul de decontare este punctul de delimitare patrimonială între instalația electrică a clientului și cea a operatorului de rețea.

Art. 47. Clientul este de acord ca datele lui cu caracter personal să fie prelucrate în scopul executării prezentului contract, cu respectarea drepturilor conferite de legislația în vigoare.

Art. 48. (1) Clientul își va putea retrage consimțământul pentru utilizarea datelor sale personale în scop de marketing, reclamă, publicitate, campanii promoționale, atribuire premii / alte beneficii, printr-o cerere scrisă, comunicată furnizorului.

(2) În conformitate cu legislația în vigoare, clientul beneficiază de următoarele drepturi: dreptul de informare, dreptul de acces la datele sale, dreptul de intervenție asupra datelor, dreptul de opoziție, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale precum și dreptul de a se adresa justiției, drepturi ce pot fi exercitate în condițiile și în conformitate cu legislația aplicabilă.

  1. Cerințe de mediu

Art. 49. (1) Pentru perioada derulării contractului, părțile contractante se angajează să respecte reglementările de mediu în vigoare.

(2) În cazul identificării unor aspecte care pot constitui potențiali factori de risc pentru mediu, părțile se angajează să se notifice reciproc și să găsească o soluție comună pentru eliminarea problemei constatate.

CEZ VÂNZARE S.A.

CEZ Vânzare

societate administrată în sistem dualist

Str. Calea Severinului, Nr. 97, et. 1, Craiova, Jud. Dolj, România

Fax: +40 251 216 002, e-mail: cez_vanzare@cez.ro, www.cez.ro

Cod unic de înregistrare: RO 21349608

Nr. de înregistrare: J16/517/2007

SC FAPF Management & Sercice SRL, 

cu sediul în com. sat Florești, str.Urușagului, Nr.107C ,Ap.11, Jud.Cluj,

 identificată cu certificat de înregistrare, J12/4183/2020, CUI: 43459270

Tel. 0733 793 645

E-mail office@fapf.ro

www.fapf.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Open chat
1
Biroul de Consiliere al Membrilor.
B.C.M
Salut!
Bine ati venit la
Biroul de Consiliere al Membrilor
Cu ce te putem ajuta?